OZ 2012/3

M T 153 ORGANIZACIJA ZNANJA 2012, LETN. 17, ZV. 3 Na podlagi številnih predpisov obstaja izjemno veliko število različnih registrov, seznamov, razvidov in drugih javnih evidenc različnih poslovnih subjektov. Zato je treba vse evidence, razvide, registre in druge baze podatkov o poslovnih subjektih združiti v Poslovni register Slovenije. Na področju varnega e-poslovanja in identifikacije bodo pri ponudbi višjega nivoja storitev omogočili izdajanje potrdil na pametnih karticah in ključkih. V prihodnosti pa bo aktualna tudi podpora digitalnim potrdilom na mobilnih napravah in pametnih telefonih. Zato je treba uvesti sistem elektronske izmenjave dokumentov, uporabo e-računov in e-vročanje. Pri tem ni treba vzpostavljati novih obsežnih sistemov, temveč se lahko uporabijo že obstoječi sistemi, ki se v poslovnem sektorju že uporabljajo za izmenjavo elektronskih dokumentov. Računalništvo v oblaku ponuja uporabnikom, da dobijo storitve na zahtevo in da tudi plačujejo glede na porabljene računalniške kapacitete. Pričakovanja uporabnikov so visoka, zato tudi v javni upravi ne morejo več pristajati na dolg razvojni cikel in slabo delovanje sistemov ob relativno visoki ceni. [5] Panel Pametno upravljanje e-dokumentov Dare Korač, PIA, d. o. o., je imel prispevek z naslovom "Upravni postopek, nabavni proces, likvidacija, odsotnosti, potni nalogi, e-hramba … Kako vse procese voditi v enem sistemu?". V podjetju PIA so razvili ODOS, informacijski in dokumentni sistem za sodobno pisarniško poslovanje. Ta proizvod ponuja celovito rešitev, omogoča enostaven zajem, obdelavo, skupno rabo, elektronsko podpisovanje in hrambo dokumentov preko interneta. Zasnovan je tako, da deluje v povezavi z obstoječimi orodji in načini dela, kar skrajša čas uvajanja uporabnikov ter zmanjša potrebe po intenzivni tehnični podpori. [6] Bine Žerko, Imaging system, informacijski sistemi, d. o. o., je v prispevku "Imaging & archiving v državni upravi: 1995–2012 in naprej?" predstavil arhitekturo in statistične podatke sistema, ki v državni upravi omogoča skeniranje in arhiviranje dokumentov v aplikacijah SPIS in MFERAC. Predstavil je razvoj v obdobju 1995–2012 ter utemeljil nujnost uvedbe elektronskega poslovanja v državni upravi (skeniranje dokumentov, paketno skeniranje, avtomatično razvrščanje dokumentov, iskanje po besedilu, elektronska podpora poslovnim procesom, arhiviranje). Dotaknil se je tudi zakonskih določil  in predstavil tehnološke zahteve za akreditacijo po ZVDAGA, ki jih podjetje izpolnjuje, in opisal še začrtane smernice nadaljnjega razvoja na osnovi standardov in trendov. O računalništvu v oblakih ima zanimivo stališče. Meni namreč, da so to funkcijo nekoč že opravljali centralni računalniki (angl. mainframe ). [7] Peter Pavel Klasinc, Mednarodni inštitut arhivskih znanosti Univerze v Mariboru (CIMRS), je predstavil "Študij arhivistike in dokumentologije na drugi stopnji po Bolognji" . Predstavil je nov program študija II. stopnje Arhivistika in dokumentologija. Študij poteka na Evropskem središču Maribor – Alma Mater Evropaea (ESM), ki je neprofitna, nedržavna ustanova, registrirana za izvrševanje visokošolskega izobraževanja ter izvajanja raziskovalnih projektov. Študij je namenjen pridobivanju znanja s področja arhivistike, arhivske teorije in prakse, informatike, dokumentologije (poslovanja z dokumenti). Temeljni cilji študijskega programa so usposobljenost za vodenje arhivov in podobnih ustanov, usposobljenost za delo in celovito obvladovanje problemov v zvezi z arhivistiko in dokumentologijo. Podiplomski študijski program omogoča pridobitev naziva magister oz. magistra arhivistike in dokumentacije. [8] Boštjan Gaberc iz Mikrografije, d. o. o., je v prispevku "Obvladovanje poslovnih procesov in e-hramba z mDocs produkti" povedal, da je zaradi vedno večje konkurenčnosti in centralizacije poslovanja uvedba dokumentnega sistema na ravni celotne organizacije danes že skoraj nuja. Zato so v njihovem podjetju v sklopu dokumentnega sistema mDocs razvili module, med katerimi je predstavil najpomembnejše: mRačun, mPošta in mPogodbe. Z modulom mRačuni je podprt proces potrjevanja prejetih računov. Postopek je časovno in organizacijsko nadzorovan ter povezan z obstoječim informacijskim sistemom. Vzpostavljen delovni tok je skladen z internimi notranjimi pravili podjetja. Modul mPošta v celoti podpira vhodno, izhodno in interno pošto podjetja, od pošiljanja prejete in izdane pošte po elektronski pošti, do razdeljevanja glede na lokacijo prejemnika ter posredovanja drugemu uporabniku, souporabniku ali zavrnitve dosedanje pošte. Z modulom mPogodbe imamo vedno ažuren register pogodb. Podprt je celoten proces priprave, pregleda in potrjevanja pogodb ter preglednost atributov pogodbe (podpisniki, cena, čas veljavnosti ipd.). [9] Stane Štefančič, Genis, d. o. o., je predstavil "Učinkovit nabavni proces z e-Računi Cloud" . POROČILO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5