OZ 2003/4

194 ORGANIZACIJA ZNANJA 2003, LETN. 8, ZV. 4 POROČILO • enostavno prilagajanje vsebin udeležencem, • uporabno za katero koli vsebino, na katerem koli nivoju. E-aktivnosti naj vsebujejo naslednje ključne točke: 1. ilustrativen naslov, 2. majhen del informacij, domiselno spodbudo ali poziv sodelujočim, 3. online aktivnosti z vključeno individualno udeležbo pošiljanja sporočil (povabilo), 4. soudeležbo ali medsebojno sodelovanje, ki vključuje pošiljanje in sprejemanje informacij med udeleženci, 5. minljiv čas dela in pošiljanja sporočil, 6. povzetek, povratne informacije ali kritiko e-modera- torja. Avtorica je vseskozi poudarjala, da je zelo pomembna izbira ustrezne tehnologije in enostavnost pripravljenih vsebin. Bistvena prednost online izobraževanja je v in- dividualnem pristopu in vzajemnem sodelovanju vseh sodelujočih. Potrebna je online vzgoja za online delo (Train online to work online). S tem je mišljeno izobraževanje e-mo- deratorjev, ki je bistvenega pomena in ki ga prav tako izvajajo online. Ključno vlogo v online izobraževanju namreč nosi e-moderator, zato je zelo pomembna njegova tesna povezanost s skupino. Biti mora ustrezno strokovno usposobljen in dobro pripravljen, motiviran ter odprt za udeležence. Po njenem mnenju in izkušnjah so za to bolj primerne ženske. Z online izobraževanjem se je namreč spremenil način poučevanja, zato je zelo pomembno iz- obraževanje e-moderatorjev, saj s tem pridobijo veščine, ki so potrebne pri online moderiranju: • razumevanje novega kocepta pridobivanja znanja, • vzgoja v online okolju, • ustrezno vodenje čustev in časovno razporejanje pri delu, • e-moderator postane online učitelj. Dejstvo je, da se pedagogika kot veda z uvajanjem online učenja zelo in hitro spreminja (“Yes, the pedagogy does change!”) in da še nismo popolnoma pripravljeni na te izzive. Posebna pozornost in pazljivost je potrebna pri pretirani časovni potratnosti e-moderatorja. Zgodi se namreč lahko, da ga moderiranje preveč pritegne in postane prevelika obremenitev zanj. Prav zaradi tega je pomembna ustrezna usposobljenost in strokovnost e-moderatorja. Udeleženci online izobraževanja so običajno zelo resni in odprti, vsekakor bolj kot pri klasičnem izobraževanju (kot primer je navedla dejstvo, da pri približno dvajsetih udeležencih lahko že v tretjem dnevu izobraževanja pride do 100 sporočil). Moderator lahko podleže sindromu “trpljenje zaradi uspeha”, saj je preračunano, da za odgovor na eno sporočilo porabi najmanj eno minuto svojega časa. V zaključku je izpostavila pozitivne učinke in rezultate uvajanja online poučevanja. Bistveno je: • zniževanje stroškov, • večja učinkovitost učenja, • možnost takojšnjega merjenja učinkovitosti (feed- back). Omenila je še mobilno učenje ali m-učenje ( mobile learning, M-learning ), ki bo počasi nadomestilo e-učenje ( E-learning ) in temelji na mobilni tehnologiji ter malih učnih objektih kjer koli in kadar koli. Po zaključenem predavanju sta bili Gilly Salmon zastav- ljeni dve vprašanji: 1. Ali je mogoče pri preverjanju znanja preprečiti goljufanje in kako? 2. Ali se študenti, ki so vključeni v online izobraževanje, učijo bolje kot študenti, ki se izobražujejo klasično? Odgovorila je, da po njenem mnenju, razen pri ustnem preverjanju znanja, ni mogoče popolnoma preprečiti goljufanja, rezultati online izobraževanja pa so, kljub enaki vsebini, boljši, po njenem mnenju zato, ker so metode dela drugačne, bolj zanimive in ker imajo udeleženci možnost lastnega razporejanja časa izob- raževanja. PREDAVANJA NA STROKOVNI KONFERENCI Otvoritev konference Otvoritev konference je bila zaupana županu Mestne ob- čine Maribor Borisu Soviču . Povedal je, da je DOBA prepoznavna institucija ne le v Sloveniji, temveč tudi v Evropi. Med prvimi je uresničevala projekt uvajanja in- formacijske tehnologije v šole in vesel je, da se je z e-izobraževanjem pričelo prav v Mariboru. V uvodnem govoru je direktorica Dobe Jasna Dominko Baloh predstavila nekaj podatkov glede online izobraže- vanja v njihovi instituciji. Povedala je, da že četrto leto izvajajo višješolski študij na daljavo (programa poslovni sekretar in komercialist). Imajo približno 800 študentov, sodelujejo s šestimi študijskimi središči po Sloveniji (imajo 53 e-moderatorjev). Fleksibilnost pri tovrstnem izobraževanju je namreč veliko večja, kar je bistvenega

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5