OZ 2003/4

196 ORGANIZACIJA ZNANJA 2003, LETN. 8, ZV. 4 POROČILO pritiski na človeka zahtevajo drugačno izobraževanje. Sodobni načini izobraževanja vključujejo kombiniranje informacij in visoko stopnjo miselnih procesov, saj zna- nje postaja zmožnost kombiniranja podatkov v novo spo- znanje ali rešitev (kar omogoča prav e-učenje). Oblikovanje učinkovitih modelov e-izobraževanja Mateja Geder (DOBA, Maribor) je v prispevku z na- slovom Principi oblikovanja modelov e-izobraževanja in njihovo uvajanje v prakso predstavila nekaj pedagoških principov oblikovanja modelov e-izobraževanja, ki v virtualnem učnem okolju spodbujajo aktivno vlogo ude- leženca izobraževanja. Naštela je prednosti in rezultate modela e-izobraževanja na Dobi, Višji strokovni šoli Maribor ter funkcionalnost sistema WebCT, ki ta model podpira. Zaključila je z nekaterimi rezultati in izkušnjami izvajanja virtualnega študija na Dobi. Suzana Cergol (DOBA, Maribor) je v prispevku z na- slovom Participacija, komunikacija in kolaboracija v e-izobraževanju – Ali novi mediji omogočajo optimalno in potencialno učinkovito učenje? ugotavljala, da novi mediji vendarle “nosijo potencial” uspešnega učnega medija ob pogoju, da jih podpira primerno pedagoško in metodološko ozadje. Po teoretični obravnavi novih me- dijev in sodobnih učnih principov je še predstavila delo v učnem okolju WebCT na primeru izvajanja predmeta tuji jezik na Dobi. Predstavitev strukturnih skladov Evropske unije Marko Hren (Ministrstvo za informacijsko družbo) in Brian Moon (Weles Development Agency) sta predsta- vila Prednostne usmeritve Enotnega programskega do- kumenta (EPD) RS 2004–2006 . Pomembne točke v tem dokumentu so: • vzpostavljanje večnamenskih centrov za stike, • uveljavljanje nove tehnologije skozi nov poklic t. i. informacijskega mediatorja, ki združuje animatorsko in mentorsko funkcijo, • programska oprema z odprto kodo in širjenje rabe varnega elektronskega poslovanja, • preprečevanje računalniškega kriminala, • novi mediji in multimedijska konvergenca. Vzporedni procesi v letu 2003 so: • nadgradnja državnega razvojnega programa, • oblikovanje strategije RS v Informacijski družbi, • priprava EPD za črpanje sredstev v okviru evropske strukturne politike, • ohranjanje in nadgradnja obstoječih razvojnih in sto- ritvenih virov, integracija istih, • sprotno sledenje standardom in indikatorjem razvoja informacijske družbe usklajenih v akcijskih načrtih eEurope+ in eEurope 2005. Horizontalni procesi so: • Memorandum o skupnem vključevanju (Joint Inclusion Memorandum), • Svetovni vrh Združenih narodov o informacijski družbi (UN World Summit on Information Society). Primeri dobre prakse Marko Papič (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektro- tehniko, Laboratorij za telekomunikacije) je predstavil dva prispevka. V prvem prispevku z naslovom E-izobraževanje v praksi: celovite rešitve in trendi je predstavil nacionalni projekt poučevanja in učenja na daljavo, v okviru katerega je na- stal tudi portal e-izobraževanja v Sloveniji (http://www.e- studij.net) . Cilj projekta je priprava nacionalne strategije uvedbe e-izobraževanja, ki bo upoštevala tehnološke, organizacijske, ekonomske, vsebinske in didaktične vidi- ke ter vključevala vlogo odgovornih institucij v Sloveniji. V projekt je vključenih 12 partnerjev iz Slovenije (vse tri univerze, Zavod RS za šolstvo, Andragoški center Slove- nije, Center za poklicno izobraževanje, srednje in osnov- ne šole in drugi). V drugem prispevku z naslovom E-izobraževanje v poslov- nih in akademskih okoljih je predstavil način povezovanja vsebin e-izobraževanja s potrebno programsko opremo – sistem E-CHO (http://dl.ltfe.org) , ki zagotavlja uspešno izvedbo ter nadgradnjo z multimedijskimi video vsebinami Spletne izobraževalne televizije (http://www.sitv.tv) . Alenka Adamič Makuc (Zavod MIRK) je v prispev- ku z naslovom Možnosti e-izobraževanja za učence šol in vrhunske športnike predstavila dva projekta (http: //www.mirk.si) , ki sta vključena v ciljno raziskovalni pro- gram Poučevanje in učenje na daljavo : • Prvi projekt poteka od leta 1998 in vključuje učence, ki prebivajo dalj časa v tujini in učence Bolnišnične šole v času zdravljenja ter učence s posebnimi potre- bami. Omogoča jim sledenje vsem predmetom na šoli v slovenskem jeziku. Gradiva so delno objavljena na spletnem okolju ECHO ( http://sola.ltfe.org) , delno pa se pripravljajo in pošiljajo sproti. • Drugi projekt poteka v sodelovanju z Olimpijskim ko- mitejem Slovenije in s Telekomom Slovenija. Trenut- no vključuje tri mlade vrhunske športnike, ki so preko

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5