OZ 2004/4

206 ORGANIZACIJA ZNANJA 2004, LETN. 9, ZV. 4 V svojem uvodnem predavanju je Larry P. English najprej razjasnil osnovne pojme o kakovosti informacij. Vsaka informacija je lahko predstavljena s tremi kom- ponentami. Informacija je funkcija podatka, definicije in predstavitve. Vsaka od teh treh komponent mora s svojo kakovostjo doprinesti h kakovosti informacije. Karakteristike kakovosti so: • Pravi podatki • v ustrezni celoti • v pravem kontekstu • dovolj natančni • v pravem formatu • ob pravem času • na pravem mestu • za pravi namen. Kakovost informacij direktno učinkuje na učinkovitost poslovnih procesov in tudi na zadovoljstvo strank. Nato je predstavil idejo, kako lahko organizacija izboljša kakovost in vrednost svojih informacijskih virov ter kaj so metrike za merjenje kakovosti informa- cij in kakšno naj bo ustrezno vodenje vzpostavljanja učinkovitega okolja za kakovost informacij. Larry. P. English je nadalje opisoval še, kako uspešno imajo organizacije vpeljane procese kakovosti informacij za izboljšavo učinkovitosti svojega poslovanja in procesov informacijskega sistema. A. Principi in procesi za kakovost informacij – ocenje- vanje kakovosti informacij: • definirati kakovost informacij: kaj je kakovost infor- macij in kaj ni, • informacijski odjemalci in informacijski proizvajalci, • informacijska preskrbna veriga, • metrike za kakovost informacij, • ocenjevanje kakovosti informacij, • merjenje stroškov slabe kakovosti informacij. B. Principi in kakovost informacij – izboljšanje kakovosti informacij: • cikel PDCA (Plan-Do-Check-Act) in proces izboljša- nja kakovosti informacij, • hitri dosežki in sistematične izboljšave za izboljšanje kakovosti informacij in poslovne učinkovitosti, • principi za oblikovanje kakovosti informacij. C. Principi in procesi sprememb – ustvarjanje okolja za vzdržljivo kakovost informacij: • 14 točk kakovosti informacij, • kako začeti z iniciativo o kakovosti informacij, • ustvarjanje in vzdrževanje sprememb za poslovno učinkovitost z upravljanjem kakovosti informacij. Organizacije so začele spoznavati in se zavedati pro- blemov na področju kakovosti informacij. Zahteva po kakovosti proizvodov in storitev je namreč velika in s tem tudi konkurenca. Slaba informacijska kakovost pa lahko prizadene konkurenčnost in profit. Upravljanje kakovosti informacij ni samo akademsko vprašanje, je zahteva za poslovno odličnost organizacij v informacijski dobi. Organizacije svetovnega formata uporabljajo iste principe kakovosti, kot so Demingovih 14 točk, Kaizen in QDF (Quality Function Deployment) kot informacijo o uspeš- nosti proizvoda iz poslovnega procesa. Med predavanjem smo udeleženci prejeli publikacijo z njegovim predavanjem. Velja omeniti, da to ni bilo zgolj predavanje, ampak ga je predavatelj znal popestriti s praktičnimi primeri. Po skupinah smo reševali različne naloge in probleme, kar je spominjalo na neke vrste “de- lavnico”. Ves čas smo mu lahko udeleženci postavljali vprašanja, postavljal pa jih je tudi on nam. Poudariti je tudi treba, da je bila dvorana ves čas njegove- ga predavanja nabito polna, udeleženci aktivni in da je bil kot predavatelj preprosto odličen. 2. NOVEMBER – PRVI KONFEREN^NI DAN Konferenčni dan sta začela predavatelja Phil Cole in Jane Young (Quality Specialists, Reuters) s predavanjem IQ Metrics & Program Strategies & Techniques. Avtorja sta predstavila izkušnje Reutersa v upravljanju in razvi- janju tehnik kakovosti v obdobju desetih let. Skušala sta prikazati razvoj tehnik kakovosti podatkov, programov metrik, presojanj, pregledov procesov, meritev ter global- nih spojitev v multinacionalnem kontekstu. Glavne točke vsebine so bile: • katere tehnike so bile razvite in kako, • uspeh in izkušnje pri uporabi teh tehnik, • izkušnje, ki so jih pridobili pri delu. Ian Patterson (Head of Marketing and Commercial, British Gas) je v svoji predstavitvi Managing Addresses and Customers opisal pristop, uporabljen za izboljšavo kakovosti informacij in posredno tudi boljše ocene strank ter upravljanje enega največjih podatkovnih skladišč v Evropi. Ta predstavitev je nakazovala, kako je uporabljen pristop pomagal k očitnemu uspehu pri marketingu orga- nizacije: POROČILO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5