OZ 2004/4

M 207 ORGANIZACIJA ZNANJA 2004, LETN. 9, ZV. 4 • kakšni so bili skupni rezultati in ustvarjanje kritičnih dejavnikov uspeha za uspeh organizacije, • kako so bile stranke identificirane in vključene v pro- ces, • kako je bilo zasnovano poslovanje organizacije in kateri učinki so bili merjeni. Ian Sinclair (Information Manager, Cornwell Manage- ment Consultants) se je v predavanju z naslovom Infor- mation Quality in the Public Sector: Too Little Too Late? spraševal, ali niso tudi v Veliki Britaniji kaj zamudili pri izboljšavi kakovosti informacij v javnem sektorju. Ogromno iniciativ je bilo uvedenih pri upravljanju infor- macij v vladnih službah Velike Britanije. Še zmeraj pa je premalo pozornosti in poudarka na kakovosti podatkov/ informacij znotraj javnega sektorja. Ta predstavitev je obravnavala tri ključna področja: • pametna obramba – nevarnost širjenja informacij v real- nem času in kako minimizirati učinek odločitev, sprejetih na podlagi slabih podatkov, • svoboda delovanja informacij – trčenje posameznikov ali poslovnih sistemov na dezinformacijo in kako se izogniti posledicam napačnih informacij, • e–poslovanje – kako zagotoviti, da bodo podatki omogo- čali kooperativno delo med vladnimi oddelki in industrijo. Cilj predstavitve je bil prikazati naraščajočo potrebo po spremljanju kakovosti informacij. Predstavitev ni namenjena samo tistim, ki delajo znotraj javnega sektorja, ampak tudi vsem tistim v industriji, ki sodelujejo z vladnimi službami. Kathy Hunter (Information Quality Principal, Harte- Hanks Europe) je stalna predavateljica na konferencah o kakovosti informacij in ena vodilnih specialistk na po- dročju kakovosti informacij, upravljanja informacij, po- datkovnih skladišč, poslovne inteligence in CRM. Na tej konferenci je v prispevku Overcoming the Challenges of Global Data predstavila, kako je globalna informacijska kakovost rastoči problem za multinacionalne družbe in nasploh vse mednarodne družbe. Že samo pri enostavni predstavitvi naslovov imamo 130 različnih formatov, ven- dar to ni samo jezikovna pregrada. Že kakovost informa- cij na lokalni ravni ni enostavna, globalna kakovost pa je še veliko bolj zapletena. Zato je potrebno raziskati, kako: • se spoprijeti z izzivi globalnih podatkov, • omogočiti pregled globalnih podatkov, • deliti rezultate interne kakovosti podatkov globalno z mednarodnimi podjetji, • ponuditi praktične rešitve, študijske primere za pomoč družbam. Udeležila sem se tudi dveh “Perspective Sessions”. Garry Moroney (Similarity Systems) je v svojem pre- davanju Data Qulity Beyond the Name and Address: En- suring Product, Inventory and Supply Chain Information Meets High Standards govoril o tem, kako so se orga- nizacije večinoma osredotočile na opise, primerjavo in čiščenje imen in podatkov, preden so si lahko privoščile razmišljanje o kakovosti podatkov. Razvoj je pripeljal do izboljšave oziroma do predstavitve upravljanja odnosov s strankami in celovite marketinške ponudbe – CRM (Customer Relationship Management), ki je poslovna strategija (zadeva celotno poslovanje podjetja) in je ob- likovana tako, da omogoča optimizacijo dobičkonosnosti, prihodkov in zadovoljstva strank. CRM doseže svoj cilj: • s strankam prilagojeno organizacijo podjetja, • z vzpodbujanjem vedênja, ki privede do zadovoljstva strank in • s povezovanjem procesov med strankami in dobavitelji. Danes so poslovni pritiski in odgovornosti za tekoče pre- skrbovalne verige vse večje. Zahteva se večja odličnost in strankam orientirana kakovost podatkov. Garry Moroney je opisal, kako lahko značilnosti kakovostnih podatkov pomagajo podjetjem reševati probleme. Steve Tuck (Trenato) je govoril v prispevku Practical Steps to Improving Information Quality o tem, kako je izboljšanje informacijske kakovosti konstantno delo, kako opustiti podatke ne pomeni le stagnirati, ampak tudi propadati. Tekla je diskusija o izzivih vzdrževanja in iz- boljšave podatkov. Naučiti se je treba, kako: • omogočiti vsestransko razumljivo razlago informacij- ske kakovosti znotraj organizacije, • opazovati in slediti podatkovnim napakam z uporabo Tracking Framework, • izpeljati izboljšave kakovosti z najboljšo uporabo raz- položljivih virov. 3. NOVEMBER – DRUGI KONFEREN^NI DAN Drugi konferenčni dan je imel Larry P. English ključno predavanje z naslovom Information quality keynote – Ma- turing Your IQ Management Function: Keys to Sustai- nable Value Delivery. Upravljanje kakovosti informacij mora biti dovolj zrelo in vzdržljivo, da lahko govorimo o prenosu nove vrednosti.Upravljanje kakovosti informacij ni niti projekt niti program niti funkcionalna enota. Je pot rastí in dozorevanja in ko je kakovost informacij enkrat prevzeta, to vodi k zniževanju stroškov zaradi zmanjšanja napak v procesih, posledično je manj neuporabnih infor- POROČILO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5