OZ 2005/2
M T 71 ORGANIZACIJA ZNANJA 2005, LETN. 10, ZV. 2 INTERNA SPLETNA STRAN ZA SKUPINSKO DELO ( WINDOWS SHAREPOINT SERVICES 2.0 ) Pred petimi, desetimi leti so bila orodja za skupinsko delo omejena na omrežne pogone, mape in datoteke v skupni rabi na centralnem mestu, na komunikacijo preko elektronske pošte in morda na uporabo javnih map v strežniku Exchan- ge. Poleg klasičnega datotečnega intraneta se je pojavila tudi spletna oblika intraneta. To je seveda zadostovalo za sodelo- vanje sodelavcev v togi strukturi, saj je vsak član oddelka natančno poznal hierarhijo map za spravljene dokumente in pravila za pisanje dokumentov. Pojavljali so se problemi so- časnega dostopa do dokumentov in sledenja spremembam, iskanja informacij, upravljanja in načrtovanja spletnih strani, posredovanja informacij za stranke (problem extraneta). Kljub ugodni ekspanziji uporabe internetnih tehnologij v poslovni rabi je manjkal širši pristop k potrebam novih delovnih okolij. V današnjem poslovnem svetu se namreč veliko govori o menedžmentu znanja, ki v svojem bistvu definira procese, ki omogočajo boljše upravljanje z različ- nimi viri podatkov, pretokom informacij in kolaboracijo med njimi. S tega stališča se vse bolj uveljavlja projektni menedžment, ki pa zahteva drugačne načine sodelovanja med udeleženci posameznih projektov. Homogena struk- tura razporeditve sodelavcev izgublja na pomenu, namreč posamezni sodelavci so lahko v različnih vlogah vključe- ni v posamezne projekte. Tako postane središče dogajanja projektne skupine mesto za medsebojno sodelovanje, ki mora biti čimbolj prilagojeno potrebam projekta. Prav iz teh razlogov se je tudi v svetu informatike razvijalo nekaj orodij, ki imajo take zmogljivosti. Problem teh specifič- nih aplikacij pa je navadno ozka omejenost na dejavnost, težja prilagodljivost na spremembe in usposabljanje upo- rabnikov za uporabo vnaprej definiranih vmesnikov in obrazcev. Zaradi teh razlogov je najbrž tudi Microsoft iskal rešit- ve, ki bi pomenile enostavnejšo uporabo in integracijo z že uvedenim intranetnim okoljem, hkrati pa bi zado- voljile potrebe po novi kolaboraciji uporabnikov mo- dernejših delovnih okolij. Pri tem je seveda bistvenega pomena enostavnost uporabe, splošna podprtost, velika prilagodljivost in hitra oblika iskanja informacij. Sprva se je storitev imenovala SharePoint Team Services, ki v marsičem ni bila dovolj dodelana, kljub temu pa je pri nekaterih vzpodbudila tako zanimanje, da so s svojim predlogi soustvarili novo storitev Windows SharePoint Services 2.0 (SPS). V svojem bistvu ta storitev predstav- lja jedro za ustvarjanje spletnih strani, ki so povezane po nivojih, z vgrajenimi orodji pa se lahko določi, kdo bo imel do katere strani dostop, kdo jo bo kreiral in spre- minjal. Storitev SPS je sestavljena iz spletne in iskalne kom- ponente, komponente za upravljanje z indeksiranjem in opravili, komponente za povezljivost s podatkovno zbirko SQL ali MSDE in komponente za kompatibilnost s starej- šimi različicami. Osnovne funkcije SPS-ja so: • Knjižnice dokumentov (Document libraries) predstav- ljajo mesto, kjer so spravljeni dokumenti, s katerimi preko internetnega brskalnika počnemo skoraj enake stvari kot z Windowsovim raziskovalcem. Zanimive pa so predvsem nove funkcije: - Check Out (Odobreno) dopušča spreminjanje do- kumenta samo tistemu, ki je dokument odobril. - Version History (Zgodovina različic) omogoča pre- gled drugih različic dokumenta. Slika 7: Dostop do namizja delovne postaje preko splet- nega delovnega mesta Slika 6: Dostop do elektronske pošte preko spletnega delovnega mesta (Outlook Web Access)
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5