OZ 2005/2

M T 97 ORGANIZACIJA ZNANJA 2005, LETN. 10, ZV. 2 macij, saj iz tega, kakšna je usmeritev organizacije, sklepamo, katere rešitve so lahko koristne, torej vred- ne vlaganja in naporov. Na osnovi tega lahko načrto- valec začne načrtovati rešitev. Predlagano rešitev je treba skrbno oceniti s stališča koristi in stroškov. Na osnovi lastnosti izbranih rešitev naredimo skrbno oce- no tveganja in izrazimo rezultate v ekonomskih meri- lih. Rešitev razvrstimo v eno od štirih kategorij glede na njene lastnosti: podporne rešitve, ključne rešitve, strateške rešitve ali rešitve z velikim potencialom. • Dr. Aleš Krisper (Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja) je v prispevku z naslovom Vsebinska izho- dišča za podporo odločanju v podjetju povedal, da je za gradnjo učinkovitega poročevalnega sistema najprej treba opredeliti različne vloge odgovornih za odločanje, analizirati proces odločanja v planiranju in kontroli- ranju in najti informacije, ki so podlaga za odločitev. Predavatelj je predstavil povezan sistem poročil, ki je sestavljen iz dveh delov: prvi del pokriva odločitve upravljavcev in poslovodnikov o podjetju v celoti, dru- gi del pa omogoča usklajevanje poslovodnih funkcij. Povezan sistem poročil omogoča spremljanje uspešno- sti poslovanja, obvladovanje razvoja, dostave, kupcev in skupnih podpornih funkcij (kadri, finance), vključuje pa splet denarno in nedenarno izraženih kazalnikov in vsa poročila, ki so obvezna v skladu z zakonodajo. • Tomaž Kralj (DURS Ptuj) je v prispevku Merjenje kot atribut uspešnega projekta predstavil, da je za zmanjšanje tveganja neuspešnega zaključka projekta treba upoštevati nekaj preprostih vodil, ki omogočijo, da je projekt transparenten tako za izvajalca kakor tudi za naročnika. Pri tem ima merjenje pomembno vlogo in mora biti integrirano skozi celotni življenjski cikel projekta: 1) obseg informacijske rešitve mora biti določen že v času pogajanja; 2) treba je oceniti stroške in trajanje projekta z uporabo formalnih teh- nik; 3) treba je definirati mehanizme v primeru doda- janja ali spreminjanja uporabniških zahtev; 4) treba je definirati način prikazovanja napredovanja projekta; 5) treba je definirati tudi stopnjo kakovosti. Sekcija Integracija, prenova in informatizacija poslovanja Sekcijo je vodila dr. Mojca Indihar Štemberger z Eko- nomske fakultete Univerze v Ljubljani. • Mitja Cerovšek (TPV trženje in proizvodnja opreme vozil, d.d) je v prispevku Procesni pristop prenove in informatizacije poslovanja v avtomobilski industriji – primer Skupine TPV predstavil podjetje TPV, d. d., z več kot 800 zaposlenimi, katerega glavna dejavnost je proizvodnja in trženje sestavnih delov in komponent za avtomobilsko industrijo. Sestavlja ga več hčerin- skih podjetij, ki so v 100-odstotnem ali delnem last- ništvu skupine TPV. So največji slovenski dobavitelji podjetja Revoz. Zaradi tega je ves čas v ospredju po- slovna odličnost, ki jo zagotavljajo tudi z informatiza- cijo v vseh segmentih delovanja. Prenove poslovanja so se lotili na treh področjih: strateški menedžment, prenova poslovnih procesov in informatizacija po- slovnih procesov. Z izvedbo prenove imajo zelo po- zitivne izkušnje. Pri tem je poudaril, da to ni projekt informatikov, temveč najvišjega vodstva podjetja. • Tanja Lesničar (Gorenje, d. d.) je v prispevku Inte- gracija informacijskih sistemov logističnega centra in ERP sistema predstavila najnovejši logistični center svojega podjetja, katerega skladišče ima zmogljivost 140.000 izdelkov in mora obvladovati dnevni promet preko 20.000 proizvodov, ki se tukaj kopičijo iz proiz- vodnje in nalagajo na vagone ali tovornjake za odpre- mo. V ta namen so izpeljali projekt NAVIS, ki zajema tri informacijske sisteme, ki so direktno povezani z osrednjim poslovnim informacijskim sistemom SAP. Projekt omogoča spremljanje izdelka od proizvodnje do palete za nalaganje, pri čemer je njegov status ves čas online dostopen. Sistem omogoča optimizacijo skladišča in obvladuje krizne dogodke, npr. izklop elektrike. Zanimivo je, da so kljub podpori SAP-a sami izdelali interno aplikacijo za nadzor, tudi preko odjemnika WAP na mobilnem telefonu. • Borut Zorič (Aldata Solution, d. d.) je v svojem pri- spevku Znižanje stroškov logistike skozi koncept pre- manentne inventure ugotavljal, da je ključni segment pri zniževanja stroškov proizvodnje predvsem zniže- vanje stroškov logistike, saj se je že zgodaj izkazalo, da je najdražji proizvod tisti, ki obleži v skladišču. Glavni poudarek je predavanje dalo uvedbi koncepta permanentne inventure, ki za razliko od klasične offline inventure omogoča sledenje in poznavanje vrednosti in količine realne zaloge v realnem času. Predstavil je pro- gramsko opremo G.O.L.D., ki vsebuje več modulov: • modul Central podpira centralno nabavo in omo- goča vpogled v vse logistične in finančne procese centralne nabave, • modul Stock zagotavlja rešitev za vodenje in kon- trolo skladiščenja oziroma uporavljanja logistič- nih storitev, • modul Vocal omogoča glasovno upravljanje skla- dišč, kar nam je tudi prikazala na konkretnem pri- meru vodenja palete z glasovnim ukazovanjem, • modul Radio pa je učinkovito orodje za nadzor in upravljanje vseh skladiščnih postopkov in virov v realnem času s pomočjo radijsko povezanih termi- nalov.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5