OZ 2005/2

98 ORGANIZACIJA ZNANJA 2005, LETN. 10, ZV. 2 Veliko pričakujejo od uvedbe tehnologije brezžične identifikacije RFID , s katero bo možno, znotraj do- meta, identificirati vsak predmet posebej. • Dean Korošec (NKBM in M-Pay, d. o. o.) je v pri- spevku Sodobne finančne storitve: informacijski izziv spajanja plačilnih sistemov in mobilnih komunikacij predstavil princip brezgotovinskega plačevanja, ki ga omogoča mobilna tehnologija v povezavi z infor- macijskim sistemom NKBM. Gre za uspešno sintezo izvajanja finančnih transakcij med ponudnikom in uporabnikom storitve (npr. striženje pri frizerju), kjer pa sodelujeta še dve zunanji entiteti: mobilni operater kot nosilec tehnologije prenosa transakcije in banka kot posrednik transakcijskega računa uporabnika, s katerega se odtegne ustrezni znesek. Predavanje je podkrepil s praktičnim primerom. • Boštjan Keber (Marand, d. o. o.) je v prispevku Ogrodje poslovnih procesov ponudnikov storitev pred- stavil ogrodje poslovnih procesov TMF – eTOM, ki se uporablja pri prenovi poslovnih procesov ponudnikov telekomunikacijskih storitev. Po oceni naj bi bilo do leta 2006 preko 50 % postavitev CRM (Customer Relationship Management) neuspešnih zaradi pomanj- kljive prenove poslovnih procesov. • Katarina Medved (SmartCom, d. o. o., Informacij- ski in komunikacijski sistemi) je v prispevku Proces upravljanja z informacijskimi viri in integracija s poslovnimi procesi v podjetju SmartCom, d. o. o., predstavila proces upravljanja informacijskih virov v njihovem podjetju, ki so ga razvili z združevanjem in nadgradnjo delov CobIT, Enterprice Architecture in Information StewardShip. Sekcija Infrastruktura e-poslovanja Sekcijo je vodil Tomaž Gornik iz podjetja Marand. • Luka Debeljak (Microsoft, d. o. o.) je v svojem pri- spevku Zasnova sodobnih programskih rešitev na podlagi storitveno usmerjene arhitekture predstavil standarde, tehnologije in pristope, ki omogočajo za- snovo in izvedbo sodobnih, porazdeljenih rešitev, temelječih na storitveno usmerjeni arhitekturi SOA. Najpomembnejše pri tem so spletne storitve ( web services ). Najbolj splošna lastnost storitveno usmer- jenih arhitektur je obravnavanje vseh zmogljivosti v rešitvi kot ponudnikov posameznih storitev ( service Providers ). Izvedba storitveno usmerjenih rešitev zajema analizo SOA, načrtovanje storitev in njihovo upravljanje. Tehnologije, ki omogočajo izvedbo SOA, so v nenehnem razvoju, pri čemer igrajo glavno vlogo vodilna programska podjetja v svetu. Pri tem je pred- stavil Microsoftove proizvode: Visual Studio .NET z dodatkom WSE (Web Service Enhancements). • Jože Senegačnik (S&T Hermes-Plus, d. d.) je v svojem nastopu Določanje prioritet pri optimizaciji informacijske podpore poslovnim procesom postavil zanimivo vprašanje, kako izboljšati odzivni čas siste- ma pri informacijski podpori poslovnim procesom. Iz svojih izkušenj pravi, da je nadgradnja strojne opreme zadnji ukrep, ko so izčrpane že vse druge možnosti, na žalost pa je marsikje danes tako, da pri reševanju teh problemov najprej nabavijo novo opremo, nato pa se izkaže, da je izboljšanih samo nekaj odstotkov učinkovitosti sistema. Zato vsesplošna optimizacija brez vnaprej določenih prioritet, ki so povezane z informacijsko podporo ključnim poslovnim procesom, nima niti smisla niti je ne moremo ekonomsko upravi- čiti. • Dejan Lavbič , Rok Rupnik, Aljaž Zrnec , Damjan Vavpotič , Marjan Krisper (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za računalništvo in informatiko) so pripravi- li prispevek Agentno usmerjen razvoj informacijskih sistemov in večagentni sistemi. Eden izmed njih je predstavil večagentne sisteme kot alternativni način razvoja informacijskih sistemov. Agent je računalniški sistem, ki sam zazna dogodek iz okolja in ustrezno ukrepa. Predstavil je komunikacije med agenti v več- agentnem sistemu, v nadaljevanju pa uporabo agentov pri spletnih storitvah. Tukaj je poseben poudarek na opisnem jeziku XML, ki je eden od osrednjih elemen- tov semantičnega spleta, v kar se počasi razvija sveto- vni splet. Predstavil je osnovne koncepte arhitekture večagentnih sistemov, komunikacije med njimi in opozoril na nekatere težave, ki so nastale pri razvoju večagentnih sistemov. • Boštjan Virant (Microsoft, d.o.o.) je v prispevku Sodobna infrastruktura za izgradnjo mobilnih rešitev razmišljal, da je rast telekomunikacijskih storitev pri- nesla tudi večjo uporabnost v informacijski tehnolo- giji. Predstavil je celovito rešitev Microsoft Connec- ted Services Framework (CSF), ki ponuja boljši način za pripravo, postavitev in upravljanje glasovnih in podatkovnih storitev. Mobilni opreaterji na ta način lahko v izredno kratkem času ponudijo svojim upo- rabnikom novo storitev, nadgrajeno iz že obstoječih rešitev. • Gašper Malenšek (Stoja, d.o.o.) je predstavil prispe- vek SMS, komunikacija z dodano vrednostjo . SMS je učinkovit način obveščanja preko mobilnega telefona. V podjetju Stoja, d.o.o., so se lotili iskanja rešitve za uporabo SMS pri uvedbi celovitega upravljanja odno- sov s kupci (CRM) v podjetju. Predstavil je aplikacijo

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5