OZ 2005/3

M 177 ORGANIZACIJA ZNANJA 2005, LETN. 10, ZV. 3 Extreme GUI Makeover (Lookin’ Good & Runnin’ Fast) Pod tem naslovom sta dve predavanji predstavili pred- vsem novitete v prihajajočih verzijah jave. Predvsem gre za uporabo vseh sodobnih grafičnih komponent za obliko- vanje učinkovitega in lepega grafičnega vmesnika. Tako so bile prikazane možnosti uporabe gradientov, animacij, animiranih prehodov, prosojnosti, večnivojskega izrisova- nja in ustvarjanja prostorskega efekta itd. Slika 5: Večnivojsko izrisovanje Slika 6: Iluzija tretje razsežnosti Seveda pri vsem tem ni šlo samo za lepoto vmesnika, ampak tudi za hitro izvajanje. V sklopu hitrostne optimi- zacije so predstavili nov SplashScreen API v JDK 6, ki omogoča nalaganje aplikacije v drugi niti, medtem ko se na ekranu prikazuje uvodna grafika (Splash screen). Prav tako so pokazali, kako z nastavitvami virtualnega stroja zagotoviti hitrejše nalaganje aplikacije. Tako lahko npr. med nalaganjem aplikacije omejimo delovanje kolektorja Garbage in onemogočimo preverjanje (-Xverify:none). Prikazani so bili tudi primeri, kako “pametno” kreirati ob- jekte in jih učinkovito izrisovati. Po vseh demonstracijah lahko rečemo, da z naslednjo verzijo JDK pričakujemo zelo močna orodja za izdelavo sodobnega grafičnega vmesnika. Pokrite naj bi bile vse sodobne komponente, ki jih vsebujejo najnovejši operacijski sistemi, vključno s prihajajočimi Windowsi Longhorn. Iz citata Grahama Hamiltona “Swing will look native on Longhorn from Day One.” lahko sklepamo, da bo prihodnost zelo barvita in animirana. Projekt Looking Glass Projekt Looking Glass (LG3D) je odprtokodni projekt, ki uporablja java tehnologijo za izvedbo naslednje generaci- je grafičnega vmesnika. Projekt uporablja 3D tehnologijo in omogoča grafični vmesnik s 3D okni in posebnimi 3D grafičnimi efekti, ki pričarajo povsem novo izkušnjo pri uporabi grafičnega vmesnika. Avtorji so predstavili tre- nutno stanje razvoja, veliko demonstracij, nekaj primerov kode in vizijo za prihodnost. Slika 7: LG3D API Slika 8: Primer aplikacije za LG3D – Alice J2ME – JAVA MICRO EDITION Java tehnologija se že vrsto let uvršča v sam vrh pri po- nudbi ustreznega okolja za majhne prenosne naprave. Tudi letos so na konferenci posvetili posebno poglavje t. i. mikronapravam, ki uporabljajo java tehnologijo. Med temi napravami lahko zasledimo praktično celoten spek- ter naprav od TV-sprejemnikov, DVD-predvajalnikov, dlančnikov, ročnih ur, mobilnih telefonov in pametnih kartic (SmartCard). Tudi na letošnji konferenci smo se lahko seznanili z razvojem okolja J2ME. Tako smo si lahko ogledali tudi primere uporabe java tehnologije v aplikacijah, v katerih do sedaj ni bilo java tehnologije. Predvsem gre tukaj za uporabo java tehnologije v mikro-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5