OZ 2005/4
282 ORGANIZACIJA ZNANJA 2005, LETN. 10, ZV. 4 Servis ponuja preko interneta tri vrste pomoči. • Dve osnovni vrsti: - posredovanje informacij iz različnih infor- macijskih virov, - zagotavljanje pomoči pri uporabi servisov COBISS, • ter novo obliko - klepet. Kooperativni servis obenem zagotavlja enoten uporabni- ški referenčni servis v COBISS.SI glede: • uporabe orodja, • organizacijskega pristopa, • pravil delovanja. ZGODOVINA REFEREN^NEGA SERVISA VPRA[AJ KNJIŽNI^ARJA Leto 2001 • Pojavi se ideja o vpeljavi referenčnega servisa za po- trebe skupine Pomoč uporabnikom v IZUM-u. • IZUM sodeluje v projektu CDRS – Collaborative Digital Reference Service , katerega organizatorja sta Kongresna knjižnica in OCLC. Projekt se junija 2002 preoblikuje v redni servis Question Point (QP). Cilji sodelovanja IZUM-a v servisu so bili: seznaniti se z novo obliko servisa − klepetom, pošiljati vprašanja s strokovnega področja, ki ga pokriva IZUM, in odgo- varjati na vprašanja v zvezi z geografskim področjem Slovenije. Leto 2002 • IZUM opravi analizo razpoložljive programske opre- me za referenčne storitve na trgu (LSSI, 24/7, QP). • Prednost QP: podpira vse načine komuniciranja med knjižničarji in uporabniki, podprt je z bazo znanja, knjižnice si lahko vzajemno izmenjujejo informacije na globalni ravni; oktobra je pridobljena licenca za dostop do okolja QP. • Tri splošne knjižnice izrazijo pobudo za sodelovanje (SIKMB, SIKOZ, SIKCE). • Konec leta je objavljen članek dr. Marte Seljak z na- slovom Online referenčna služba. Leto 2003 • Marec : predstavitev ideje o referenčnem kooperativ- nem servisu direktorjem šestih knjižnic in prototipna izvedba QP v angleškem jeziku. • Julij : pripravljena idejna zasnova projekta, potrjena s Pismom o nameri (NUK, UKM, CTK, SIKMB, SI- KOZ, SIKCE, IZUM). Pričakovani rezultati projekta so bili: definiran na- men, obseg in cilj projekta, pripravljen slovar izrazov in načrt za izvedbo, preveden uporabniški vmesnik, oblikovani obrazci za komuniciranje z uporabniki, opredeljena pravila za komuniciranje z uporabniki, oblikovana tipska sporočila, definirana struktura baze znanja, definirana politika varovanja osebnih poda- tkov, pripravljena delujoča verzija za online referenčni servis za potrebe IZUM-ove skupine Pomoč uporab- nikom. Predvidena je bila tudi projektna organizacija, ki je določala vloge in odgovornosti vseh sodelujočih, terminski načrt ter način spremljanja in izvajanja projekta. Za pripravo osnutkov rezultatov projekta je odgovoren IZUM, delovna skupina predstavnikov so- delujočih knjižnic pa je odgovorna za verifikacijo. Faze projekta: • prevajanje vmesnika in njegova namestitev, • oblikovanje uporabniškega vmesnika in definiranje pravil za delovanje servisa v IZUM-u, • poskusna izvedba v IZUM-u in interno izobraževanje, • sodelovanje knjižnic pri testiranju in izobraževanje knjižničarjev. • Oktobra je nameščen vmesnik v slovenščini. • 7. november : 1. posvet delovne skupine. - Osnutki dokumentov (Slovar izrazov, Tipska spo- ročila, Pravila za komuniciranje) in opis baze zna- nja QP. - Predstavitev delovne verzije vstopne točke in ob- razcev za komuniciranje z uporabniki. - Odločitev o izbranem modelu servisa: centralizi- ran ali decentraliziran ali kombinacija obeh. Leto 2004 • 3. marec: 2. posvet delovne skupine. - Obravnava prevodov in osnutkov dokumentov (Organizacija in pravila delovanja službe, Vstopni točki referenčne službe, Obrazci za komuniciranje z uporabniki, Lokalna baza znanja v QuestionPo- intu, Varovanje osebnih podatkov). - Izbran centraliziran model servisa kot najracio- nalnejši in cenovno najugodnejši za začetno fazo, in sicer na podlagi odzivov na konferenci Online information 2003 in razgovorov s predstavniki OCLC. - Predstavljeni trije modeli dežurstva: • IZUM in ena knjižnica (dnevna menjava), • IZUM, NUK in ena knjižnica (dnevna menjava), • IZUM in dve knjižnici.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5