OZ 2005/4

M 283 ORGANIZACIJA ZNANJA 2005, LETN. 10, ZV. 4 • 5. maj : 3. posvet delovne skupine. - Obravnava pripomb, predlogov: izrazoslovje (ra- čun, knjižničar/informator), vstopna točka in ob- razci za komuniciranje, urnik dežurstva. - Predstavljen 4. model dežurstva – ena splošna, ena visokošolska in IZUM. • 19. maj : sestanek Projektnega sveta , na katerem predstavijo rezultate projekta, usklajene pred- loge za nadaljevanje projekta, dežurstvo in čas dežurstva, dodatno vključijo dve splošni knjižnici (SIKNG, SIKNM) in dve visokošolski knjižnici (CEK, CMK). • Junij : sodelovanje knjižnic pri testiranju servisa v IZUM-u. • Jesen : izobraževanje knjižničarjev/informatorjev (teo- retični del z vajami, vaje na daljavo). • 1. december : 4. posvet delovne skupine , na kate- rem so opravljene zadnje uskladitve glede oblike vstopne točke, organizacije in pravil delovanja servisa. • 28. decembra 2004 je podpisana Pogodba o izvajanju referenčnega servisa Vprašaj knjižničarja v sistemu COBISS.SI . - Delovanje v skladu s pravili, zapisanimi v do- kumentih: Slovar izrazov, Vstopni točki refe- renčnega servisa, Obrazci za komuniciranje z uporabniki, Tipska sporočila uporabnikom, Lokalna baza znanja v QP, Varovanje osebnih podatkov, Organizacija in pravila delovanja servisa. ORGANIZACIJA, PRAVILA IN DELOVA- NJE SERVISA Servis je začel delovati 1. januarja 2005. Vključenih je 11 institucij: • 5 splošnih knjižnic – SIKCE, SIKMB, SIKNG, SIKNM, SIKOZ, • 5 visokošolskih knjižnic – CEKLJ, CMK, CTK, NUK, UKM, • IZUM. Servis zagotavlja možnost klepeta po spletu in pošiljanje vprašanj preko e-pošte. Od ponedeljka do petka, razen praznikov, je rok za od- govor na e-pošto 24 ur, klepet po spletu pa je mogoč vsak delovni dan od 9. do 15. ure. V omenjenem obdobju je na voljo po en knjižničar/informator iz splošne in visokošol- ske knjižnice in eden iz IZUM-a. Servis je brezplačen in ni pogojen s članstvom v knjižnici! Dan v tednu Ure Dežurne institucije ponedeljek 9.00–15.00 IZUM, SIKOZ, NUK torek 9.00–15.00 IZUM, SIKNG, UKM sreda 9.00–15.00 IZUM, SIKCE, CTK četrtek 9.00–15.00 IZUM, SIKNM, CEKLJ petek 9.00–15.00 IZUM, SIKMB, CMK* * dežurstvo vsakih 14 dni Referenčni servis Vprašaj knjižničarja je centraliziran, kar pomeni, da ima vseh 11 institucij, ki sodeluje v njem, eno identifikacijsko številko (ID) v QP in je servis nav- zven viden kot ena institucija, ena knjižnica. Razen tega ima vseh 11 institucij: • eno skupno vstopno točko , • enega skrbnika, • skupno lokalno bazo znanja, • skupnih 25 tipskih sporočil, • skupno zaključno sporočilo, ki ga prejme uporabnik. Omogočeno je definiranje dveh vrst tipskih sporočil: • besedila, ki veljajo na ravni referenčnega servisa Vprašaj knjižničarja in jih uporabljajo vsi knjižničarji/informatorji, Graf 1: Tedensko dežurstvo po posameznih knjižnicah (v urah) SIKMB 6 UKM 6 CEKLJ 6 NUK 6 SIKOZ 6 SIKNM 6 SIKCE 6 CTK 6 IZUM 30 CMK 3 SIKNG 6 Tabela 1: Urnik delovanja referenčnega servisa

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5