OZ 2007/1
30 ORGANIZACIJA ZNANJA 2007, LETN. 12, ZV. 1 Letos se je od 28. do 30. novembra v Londonu (Olym- pia, Grand Hall) odvijala že 30. mednarodna konferenca Online Information 2006 , ki predstavlja na področju informacijskih vsebin in informacijske industrije vodilni dogodek v svetu, tako po svojih obsežnih in kakovostnih vsebinah, kot tudi po predstavljeni ponudbi in obisku. Vzporedno s konferenco je potekala tudi nova prireditev Information Management Solutions (IMS) , naslednica Content Management Europe, katere cilj je ponuditi še širši pregled nad orodji, veščinami in procesi, ki so po- trebni za učinkovitejše upravljanje z informacijami (iska- nje, shranjevanje, varnost). Konferenca je imela: • konferenčni del s tremi sočasnimi sklopi predavanj; • krajše brezplačne seminarje in predavanja; • razstavni prostor, na katerem se je predstavilo več kot 180 podjetij in organizacij s področja informacijske industrije. Glavne teme letošnje konference so bile: • Iskanje, raziskovanje in uporaba informacij (Informa- tion search, discovery and exploitation), • Upravljanje z relevantnimi informacijami (Managing enterprise information), • Razvoj knjižnic in založništva (Library and Publis- hing developments), • Orodja in tehnologije, ki se nanašajo na dinamične in interaktivne spletne sisteme (The light web – social tools and technologies), • Strategije za informacijsko stroko 21. stoletja (Strate- gies for the 21st century information professional), • Učinkovitejše iskalne strategije za pridobivanja čim bolj relevantnih informacij (Enterprise search), • Skupnosti in sodelovanje (Communities & collabora- tion). Konferenco je odprl Thomas A. Stewart (urednik Har- ward Business Review in avtor odmevne knjige Intellec- tual Capital: The New Wealth of Organizations), ki je v svoji predstavitvi Ideas, creativity and knowledge are ca- pital: everything else is just money now poudaril pomen znanja kot temeljnega kapitala in entiteto, ki se odraža v delovanju in razvoju vsake organizacije. Prvi dan konference so bila predavanja prvega temat- skega sklopa ubrana na temo spreminjajočih se načinov in navad pri spletnem iskanju. S tem v zvezi so bila tudi zadnja razmišljanja na temo web 2.0, ki je oznaka za različico ali novo smer svetovnega spleta. Le-ta nastaja kot posledica preobilja spletnih vsebin in nakazuje, da se internet vehementno razvija. Nastajajo nove spletne aplikacije, ki uporabniku omogočajo dostop do podatkov, ne da bi ta sploh obiskal spletno mesto, od koder podatki izvirajo. Drugi tematski sklop je obravnaval področje upravljanja z informacijami v podjetjih (angl. managing enterprise information ), kjer sta bili v ospredju vloga in pomen intraneta (angl. benchmarking intranet ), predstav- ljene pa so bile tudi trenutne informacijske in založniške smernice kitajskega tržišča. Drugi dan konference so razpravljali o vlogi družbenega programja (angl. social softwer ) sedaj in v prihodnosti. Predstavljena so bila orodja in tehnologije, ki se nanašajo na dinamične in interaktivne spletne sisteme – Light Web (wikiji, blogi …). Wikiji so spletne strani (fleksibilno komunikacijsko orodje za skupinsko sodelovanje), ki uporabnikom omogočajo prosto in enostavno ustvarjanje in spreminjanje vsebine spletnih strani s spletnim brskal- nikom. Dajejo prostor za izmenjavo in shranjevanje raz- ličnih informacij. Najbolj znani wiki je spletna enciklo- pedija Wikipedia. Drugi tematski sklop je bil namenjen predvsem analizi vlog informacijskih strokovnjakov v 21. stoletju, kakšne so njihove priložnosti na področju kariere in izobraževanja. Tretji tematski sklop je pokrival področje iskanja na straneh podjetja (angl. enterprise search ) , v okviru katerega je bilo predstavljeno napredo- vanje in razvoj tega področja v zadnjem času ter primeri iz prakse. Tretji dan konference so bile v ospredju naslednje teme in področja: mreženje (angl. social networking ), prosti dostop, razvoj v digitalnih knjižnicah, razvoj na področju intraneta, novi modeli založništva, taksonomija in meta- podatki. KONFERENCA ONLINE INFORMATION 2006
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5