OZ 2007/1
M T 5 ORGANIZACIJA ZNANJA 2007, LETN. 12, ZV. 1 cijah, ampak tudi zunaj njih. To pomeni integracijo z dobavitelji, kupci in konkurenti. Samo organizacije, ki bodo v celoti izkoristile portalne aplikacije, lahko priča- kujejo pozitiven donos na investicijo. V prihodnosti bodo organizacije uporabljale informacijske portale za razvoj močnega sistema za učenje (angl. e-learning ), ki bo in- tegriran v poslovne procese, razvoj kariere in projektno upravljanje (ibid.). Značilna prednost informacijskega portala je zagotavlja- nje relevantnega znanja za lažje sprejemanje odločitev. Ključna korist je povečanje produktivnosti, ki je posle- dica organiziranih in strukturiranih informacij, hitrega dostopa do relevantnih informacij, uporabe poosebljenega vmesnika, povečane varnosti itd. Produktivnost se lahko poveča le, če se čas, ki ga pri- hranimo pri iskanju informacij, učinkovito uporabi (po- večanje kakovosti in učinkovitosti, neto profit). Čas se prihrani pri iskanju informacij, npr. če zaposleni porabi dnevno X časa za iskanje informacij po spletu in razliko časa X – Y za iskanje enake informacije preko portala, je Y prihranjen čas. Če Y pomnožimo s številom delavcev, dobimo skupen prihranjen čas, ki ga lahko izrazimo tudi v denarju [6]. Portal za upravljanje znanja je najvišja stopnja infor- macijskega portala in predstavlja izhodiščno točko do podatkov organizacije, skladišč vsebin in aplikacij, ki podpirajo produkcijo znanja, integracijo znanja in uprav- ljanje znanja. Preden se znanje v organizaciji lahko začne izkoriščati, mora biti distribuirano po organizaciji. Kako obsežna je distribucija, je predvsem odvisno od organiza- cijske kulture in količine tihega znanja. Omogočati mora tudi varnost in enkratno avtorizacijo za vse medmrežne vire, aplikacije in storitve. Z drugimi besedami – portali za upravljanje znanja za- gotavljajo informacije o poslovanju in nas oskrbujejo z metainformacijami, ki nam povedo, na katere informacije se lahko zanesemo pri sprejemanju odločitev. Omogo- čajo tudi ustvarjanje znanja iz podatkov in informacij. Uporabniku omogočajo hiter in enostaven dostop do po- datkov, informacij in znanja, ki ga potrebuje v določenem trenutku. Ker so portali za upravljanje znanja orientirani na ustvar- janje, zajemanje in prenos znanja, 1 lahko zagotavljajo boljšo osnovo za sprejemanje odločitev, kot jo predstav- ljajo informacijski portali, saj imajo tisti, ki posredujejo znanje, konkurenčno prednost pred tistimi, ki imajo le gole informacije (ibid.). Od portalov za upravljanje znanja se pričakuje, da bodo izboljšali uspešnost in učinkovitost znanja in procesov upravljanja znanja, kajti njihov cilj je optimiranje teh pro- cesov. Zaradi tega imajo tudi večjo konkurenčno prednost in večji ROI (angl. return on investment ) kot informacij- ski portali. Razlog za to je, da sprejete odločitve temeljijo na znanju, ki je validirano (ibid.). Tehnološko torej informacijski portal podjetja podpira vse procese znanja, vendar še vedno obstajajo primeri, ko ljudje ne želijo uporabljati informacijskega portala za širjenje znanja in se izgovarjajo, da nimajo časa doku- mentirati in deliti tistega, kar sami znajo. Pri portalih za upravljanje znanja imajo pomembno vlogo podatkovne baze znanja, ki vsebujejo specifično znanje z nekega problemskega področja. Uporabniki, ki želijo sami rešiti problem, preko iskalnika sami iščejo v bazah znanja različne informacije, namesto da bi iskali pomoč pri osebju za tehnično podporo. Aplikacije za upravljanje znanja lahko obravnavamo z dveh vidikov. Prvi je integrativni, drugi pa interaktivni vidik. Sočasno mora biti zadoščeno obema vidikoma funkcionalnosti. Na ta način se zagotovi potreben obseg procesov, ki se nanašajo na upravljanje znanja. Integrativne zmožnosti, kot je prikazano na sliki 3, pod- pirajo pregledovanje distribuiranih skladišč znanja. Ta skladišča vsebujejo eksplikativno (angl. explicated ) ali pa eksplicitno (angl. explicitly ) zajeto vsebino. Eksplikativ- na vsebina je vsebina, ki je kodirana ali formalizirana za hranjenje v konvencionalnih skladiščih, kot so npr. baze podatkov. Eksplicitno zajeta vsebina lahko vključuje po- snetke govora menedžerja ali oblikovalčevo vizijo izdel- ka. Ta vrsta vsebine je lahko vključena v sistem, vendar njen kontekst v sistemu še ne obstaja ali pa je predmet nekompatibilnih interpretacij [7]. Slika 3: Integrativne in interaktivne zmožnosti Vir: Tiwana, 1999.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5