OZ 2007/3
M T 157 ORGANIZACIJA ZNANJA 2007, LETN. 12, ZV. 3 grafičnem vmesniku JTextField. Grafični vmesnik prika- zuje slika 13. Ob pritisku na tipko Pause se zažene SwingWorker z metodo “execute()”. Zažene se dodatna nit, v kateri se iz- vajajo akcije. Istočasno lahko spreminjamo sličico s tip- kama Naprej in Nazaj. V našem primeru se izvaja akcija v metodi “pause(this)”, ki je prikazana na sliki 13. Po končanem izvajanju se še izvede metoda “done()” in nato se še ustavi izvajanje dodatne niti. JAVA RTS V nadaljevanju bomo opisali, kako se Java RTS Real- Time System uporablja v časovno realnih sistemih v kombinaciji z operacijskim sistemom Solaris “real time”. Spregovorili bomo tudi nekaj besed o sami filozofiji ča- sovno realnih sistemov. Pri sistemih, ki se morajo odvijati v realnem času, večina pomisli, da se mora neka akcija zgoditi zelo hitro. Hkrati povežemo zelo hitre akcije z zelo zmogljivimi računal- niki. V realnosti pa temu ni tako. Pri sistemih v realnem času govorimo o akcijah, ki se bodo zgodile v vnaprej določenem in znanem času. Čas, v katerem se bodo akcije zgodile, je ravno tako pomemben, kot logični rezultat te akcije. Razmišljanje, da se mora neka akcija izvesti izred- no hitro, je napačna. Na tem mestu se ponudi tudi vprašanje, zakaj se mora Real-Time System integrirati v javo. Predvsem zaradi enostavnosti, saj želimo večino stvari napisati v program- skem jeziku, ki je znan, enostaven, na visokem nivoju in napreden. V primerjavi s programskim jezikom, v kate- rem se programira na nižjem nivoju, je takšen nov kon- cept veliko lažji in preglednejši. Ravno tako ne potrebu- jemo dodatnega človeka, ki bo pisal kodo v programskem jeziku na nižjem nivoju. Java RTS Real-Time System se lahko uporablja v vojski, telekomunikacijah, bankah in industriji. V vseh teh pano- gah zadosti vsem pogojem sistemov, ki morajo delovati v realnem času. Za Java RTS Real-Time System je definiran standard JSR001, ki natančno definira obnašanje jave v sistemu z realnim časom. Java RTS 2.0 Real-Time System je imple- mentirana v skladu z JSR001 in bazira na javinem okolju Java SE 5. Deluje na operacijskem sistemu Sun Solaris, tehnologiji SPARC in družini procesorjev x86/x64. Seve- da mora zaradi zahteve realnega časa operacijski sistem Sun Solaris omogočati funkcije realnega časa. Poleg Java RTS Real-Time System je vključen tudi inovativni Real- Time Garbage Collector. Java RTS 2.0 deluje v enostav- nem sistemu z eno ploščo in v kompleksnem strežniškem sistemu. V naslednjih treh poglavjih bomo na kratko predstavili, kako se morajo sistemi v realnem času obnašati. OBRAVNAVANJE NITI Predpostavimo, da imamo tri naloge in naslednje pogoje: • nizka prioriteta, • srednja prioriteta, zažene se 5 sekund pozneje, • visoka prioriteta, zažene se 5 sekund pozneje, • vsaka naloga potrebuje 20 sekund za svoje delovanje, • na razpolago je samo en procesor. Na naslednji sliki bo prikazano časovno delovanje vsake naloge. Slika 13: Prikaz grafičnega vmesnika Slika 14: Prikaz metode “pause()” Slika 15: Prikaz treh nalog, ki se prepletajo
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5