OZ 2008/2
64 ORGANIZACIJA ZNANJA 2008, LETN. 13, ZV. 2 V okviru konference SirIKT (Splet izobraževanja in raz- iskovanja z IKT) 2008, ki je potekala od 14. do 19. aprila v Kranjski Gori, je bila organizirana tudi delavnica Brez- žična omrežja in Eduroam. Vodil jo je Rok Papež (Ar- nes), pomagali pa so mu še Krištof Belc (Simobil), Matej Vadnjal (Arnes) in Miha Petrač (Advant). KAJ JE EDUROAM? Čeprav je bila delavnica namenjena predvsem spoznavanju tehničnih pogojev in naprav ter procesu priprave in načrto- vanja za postavitev infrastrukture za sistem Eduroam, je na tem mestu potrebna osnovna razlaga sistema Eduroam. Sistem Eduroam je organizacija zvez nacionalnih računalniških mrež (v Sloveniji je to ARNES), ki zago- tavljajo enostaven dostop v brezžično omrežje Eduroam kjer koli v evropski ali azijsko-pacifiški konfederaciji Eduroam. Iz opisa na domači spletni strani organizacije Eduroam Evropa povzemamo: Eduroam (EDUcation ROAMing) so brezžična dostopovna omrežja, ki jo uporablja mednarodna raziskovalna in iz- obraževalna skupnost, da ponudi uporabnikom Eduroama možnost: Odpri svoj prenosni računalnik in bodi na spletu! Sodelovanje v projektu Eduroam omogoča uporabniku brezžični dostop v računalniško omrežje gostiteljeve usta- nove (prav tako vključene v sistem Eduroam) enostavno z uporabo istega uporabniškega imena in gesla, ki ga upo- rabnik uporablja v omrežju domače ustanove. Pa še razlaga, ki je objavljena na spletni strani slovenske organizacije brezžičnega omrežja Eduroam – Arnes: Storitev Eduroam omogoča uporabniku varen in pre- prost dostop do (brezžičnega) omrežja lastne organizacije in gostovanje v omrežjih drugih institucij, vključenih v sistem Eduroam. Tako lahko uporabnik organizacije v Ljubljani dostopa v zaščiteno omrežje Eduroam v Ma- riboru ali Kopru (ali v katero koli omrežje Eduroam v tujini) transparentno in brezplačno, z istim uporabni- škim imenom in geslom, kot ga uporablja v “domačem” omrežju Eduroam. Omrežje je zasnovano tako, da zago- tavlja tako sami instituciji kot gostujočim uporabnikom kar največjo varnost, saj je onemogočeno prisluškovanje in lažno predstavljanje. Skladno s svojo politiko lahko institucija preko istega sistema overjanja svojim upo- rabnikom omogoči uporabo tudi drugih omrežnih virov (npr. skupnih aplikacij, baz podatkov). S tem se zmanjšuje administracija pri dostopu do omrežja in aplikacij ter povečuje mobilnost uporabnikov, kar postaja ključna po- treba v mednarodnem raziskovalnem in izobraževalnem prostoru. Omrežja so tudi del mednarodnega sistema gostovanja Eduroam, zato lahko slovenski uporabniki gostujejo v omrežjih izobraževalnih in raziskovalnih usta- nov tudi v tujini. DELAVNICA EDUROAM Delavnica je bila namenjena skrbnikom brezžičnih omre- žij, ki že imajo nekaj osnovnega predznanja. Skozi kratko predavanje in praktično delo smo v petih sklopih spo- znali: osnovno opremo za brezžična omrežja z osnovnim načinom komunikacij virtualnih omrežij (VLAN), kar omogoča povezljivost brezžičnih omrežij; namen po- stavitve brezžičnih omrežij; načrtovanje in vzpostavitev brezžičnega omrežja; nazadnje še varnostno politiko, upravljanje in nadziranje brezžičnih omrežij. Prvi sklop: Uvod v brezži~na omrežja V prvem najobsežnejšem sklopu smo najprej spoznali standarde in si ogledali nekatere naprave, ki se uporablja- jo v brezžičnih omrežjih. Te naprave se imenujejo dosto- povne točke. Temeljijo na radijskem modulu s frekvenč- nim pasom 2,4 GHz po standardu 802.11b in 802.11g ali frekvenčnim pasom 5 GHz po standardu 802.11a. Razlikujejo se po moči, različnih načinih priključitve in različnih antenskih delih. Ogledali smo si nekaj naprav proizvajalcev Cisco in Lancom. Pripravljeno je bilo omrežje z dostopovnimi točkami, tako da smo ločeno po skupinah praktično vključili v omrežje svoje dostopovne točke, svoj prenosnik z žičnim priključkom povezali z dostopovno točko in izvedli pre- proste nastavitve na odjemalcu za vsakokratno vključitev v dostopovno točko. DELAVNICA BREZŽI^NA OMREŽJA IN EDUROAM
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5