OZ 2008/3

138 ORGANIZACIJA ZNANJA 2008, LETN. 13, ZV. 3 7. Glavni tehnološki trendi (Top Technology Trends) Nastopili so Eric Lease Morgan , John Blyberg , Mederith Farkas , Roy Tennat , Clifford Lynch , Karen Schneider , Marshall Breeding , Karen Coyle in Marie L. Radford . Dve predstavnici sta sodelovali preko videokonference, udeleženci pa so lahko dogajanje komentirali preko naprav in njihovi komentarji so se prikazovali na platnu. Izvedba videokonference ni bila najbolj učinkovita, ker se je zelo slabo slišalo. Da z videokonferenco niso bili zadovoljni tudi drugi udeleženci, je bilo očitno iz njihovih komentar- jev, projiciranih na platno, ki so bili kar zanimivi. Med glavnimi trendi so nastopajoči izpostavili prehajanje visokošolskih knjižnic na odprtokodne sisteme in ukinja- nje integriranih knjižničnih sistemov, prosto dostopne po- datke (angl. open data ), informacijsko preobremenjenost, potrebo po vizualizaciji podatkov, potrebo po aplikacijah za mobilne naprave, virtualizacijo organizacij itd. 8. Program predsednika, LITA – Ali ni čudovito biti v knjižnici … kjer koli to že je? (President’s Program, LITA – Isn’t It Great To be in the Library … Wherever that is?) Nastopil je profesor Joseph Janes (Information School, University of Washington), tudi kolumnist pri časopisu American Libraries . Uporabil je stare fotografije, ki so prikazovale notranjost knjižnic (referenčni oddelek), in s tem poudaril tradicionalnost knjižnic, pomen prostora, osebja in pomoči uporabnikom. Po njegovem mnenju morajo biti knjižnice vidne, osebje mora biti na razpolago uporabnikom, ko potrebujejo pomoč, knjižnični servisi pa morajo biti boljši in bolj učinkoviti, saj nastopajo na izredno konkurenčnem področju. 9. En del je inspiracija: kreativni trendi, ki pospešu-jejo učenje znanosti (One Part Inspira- tion: Creative Trends that Further Science Learn- ing) Felice Frankel (Harvard University), ki se ukvarja s foto- grafijo, je pod naslovom Vizualna predstavitev znanosti: več kot lepe slike (Visually Representing Science: More Than Pretty Pictures) predstavila različne fotografije, ki se uporabljajo v podporo znanosti. Nekatere so bile tudi iz najnovejše knjige On the Surface of Things: Images of the Extraordinary in Science , ki sta jo napisala skupaj s kemikom Georgom M. Whitesidesem. 10. Kooperativne strategije za evropske knjižnice: dostop in ohranjanje (Cooperative Strategies for European Libraries: Access and Preservation) Birte Christensen-Dalsgaard (State and University Li- brary, Aarhus, Denmark) je v svojem prispevku Bodoči dostop do kulturne dediščine – vzajemna odgovornost (Future Access to Cultural Heritage – A Shared Respon- sibility) govorila je o aktivnostih v procesu dolgoročnega ohranjanja knjižničnega gradiva ter na praktičnih prim- erih ilustrirala izredno zahtevnost in kompleksnost tovrst- nih projektov. Janifer Gatenby (OCLC, Leiden) je imela prispevek Izzi- vi trajnega hranjenja v knjižnicah: upravljanje skupnih zbirk skozi čas (A Library Preservation Challenge: Managing the Collective Collection over Time). Izguba kulturne dediščine zaradi naravnih nesreč ali vojn ni tako redek pojav. Zahtevnost postopkov trajnega hranjenja na- rekujeta skupinsko in vzajemno reševanje problematike. V tem kontekstu je podala pregled evropskih projektov, v okviru katerih sodeluje več knjižnic. V prikaz centralnih katalogov je uvrstila tudi COBISS in aplikacijo Najbolj brane knjige . Fleur Stigter (The European Library, Europeana/EDL- net) se je poškodovala, zato smo spremljali videoposne- tek njene predstavitve Izboljšanje dostopa do evropske kulturne in intelektualne dediščine: dosežki in prihodnje usmeritve Evropske knjižnice in Europeane (Enhanc- ing access to Europe’s cultural and intellectual heritage: Accomplishments and future directions of The Euro- pean Library and Europeana). Predstavila je evropsko knjižničarstvo s 47 nacionalnimi knjižnicami, dosežke pri projektu Evropske knjižnice in načrte projekta Europeana , ki si je zastavila za cilj vzpostavitev dostopa do evropskih elektronskih zbirk, ne pa tudi njihove digitalizacije in trajnega hranjenja. 11. Program predsednika, RUSA – Kakovosten servis v neosebnem svetu (President’s Pro- gram, RUSA – Quality Service in an Impersonal World) Robert Spector , novinar in avtor knjige The Nordstrom Way: The Inside Story of America’s #1 Customer Service Company , je predstavil servis uporabnikov trgovske mreže Nordstrom, ki je že leta vodilna na tem področju. Njihov uporabniški servis spremlja že dolgo – ne gre za posebno strategijo, temveč za način delovanja organizaci- je, vsebovan v njeni kulturi. Predstavil je devet principov, po katerih se je treba ravnati: uporabnik naj se počuti udobno, na izbiro mu je treba dati več možnosti, graditi je treba odnos z uporabnikom, zaposlovati je treba prijazne ljudi, zaposlene je treba izobraževati in usposabljati, med zaposlenimi je treba gojiti kulturo podpore in mentorstva, uspehe posameznikov je treba nagraditi, podpirati je treba timsko delo, servisu uporabnikov pa posvetiti 100-odstot- no pozornost.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5