OZ 2008/4

182 ORGANIZACIJA ZNANJA 2008, LETN. 13, ZV. 4 večjemu številu prejemnikov, neetično, kadar gre za e- sporočila, ki so za prejemnika nadležna, vsebujejo sporne vsebine ali prenašajo stroške pošiljateljev na druge, ter nepromocijska ali druga e-sporočila, s katerimi želijo po- šiljatelji prevarati ali na kakršen koli drug način zlorabiti prejemnike. Gre za nenaročena, neželena, nadležna in ne- etična e-sporočila, ki posegajo v zasebnost prejemnikov, le-ti pa so zaradi teh sporočil lahko prizadeti, užaljeni, nejevoljni in nezadovoljni. Viri in literatura Knjige in ~lanki [1] Bebek, Borna in Kolumbić, Antun (2000). Poslovna etika . Za- greb: Sinergija. [2] Blois, Keith J. (2000). The Oxford textbook of marketing . Oxford: Oxford University Press. [3] Buckle, Stephen (2007). Natural law . V: Singer, Peter (2007). A companion to ethics . Oxford: Blackwell. [4] Čibej, Boris (2008). “Ljudi ne skrbi to, da jih zavajajo.” Delo – sobotna priloga (Ljubljana), 5. januar 2008. [5] Fallis, Don (2007). “Information Ethics for twenty-first century library professionals.” Library Hi Tech 25 (2007): 27–32. [6] Freeman, Lee, Graham Peace (2005). Information ethics: privacy and intellectual property. Hershey: Information Science Publis- hing. [7] Gratton, Eloise (2004). “Dealing with Unsolicited Commercial Email: A global perspective.” Journal of Internet Law 7 (2004): 3–13. [8] Juhant, Janez (2003). Etika ali človeškost. Ljubljana: Društvo študentov Teološke fakultete [9] Jančič, Zlatko (1999). “Etično oglaševanje in samoregulativa.” Teorija in praksa 36 (1999): 957–975. [10] Kalacun, Stanislava (2001). Poslovna etika. Ljubljana: Združenje manager. [11] Kotler, Philip (1996). Marketing Management – Trženjsko uprav- ljanje: analiza, načrtovanje, izvajanje in nadzor . Ljubljana: Slo- venska knjiga. [12] Krugman, Dean M. idr. (1990). Advertising: Its role in modern marketing . Chicago: The Dryden Press. [13] Laczniak, Gene R. in Murphy, Patrick E. (1993). Ethical marke- ting decisions . Boston: Allyn and Bacon. [14] Musar, Nataša Pirc idr. (2006). ZAKON o varstvu osebnih poda- tkov (ZVOP-1) s komentarjem. Ljubljana: GV Založba. [15] Pivec, Franci (2000). “Dar ognja? O pomenu informacijske etike” V: Tradicionalni mediji v sodobni informacijski družbi. Zveza bibliotekarskih društev Slovenije. Maribor: Dravska tiskarna. [16] Quinn, Michael Jay (2006). Ethics for the information age . Bo- ston: Pearson/Addison-Wesley. [17] Redner, Harry (2004). Conserving Cultures: Technology, Globa- lization, and the Future of Local Cultures . New York: Rowman & Littlefield Publishers. [18] Schlegelmilch, Bodo (1998). Marketing Ethics. An International Perspective. London: International Thomson Publishing. [19] Schwartz, Alan in Garfinkel, Simson (1998). Stopping Spam . Beijing: O’Reilly. [20] Spinello, Richard A. 1999. “ Ethical reflections on the problem of spam. ” Ethics and Information Technology 1: 185–191. [21] Šercar, M. Tvrtko (1999). “Fenomenološki pogled na internet kot medij civilne družbe” V: Civilna družba v Sloveniji in Evropi . Društvo občanski forum. Ljubljana: Littera picta. [22] Švajncer, Marija (1995). Etika I. Nova Gorica: Založba Educa. [23] Tavani, Herman T. (2004). Ethics and technology: ethical issues in an age of information and communication technology. Hobo- ken: Wiley & Sons. [24] Tavčar, Mitja (1994). Etika in moralno delovanje managementa . Radovljica: Didakta [25] Kymlicka, Will (2007). The social contract tradition . V: Singer, Peter (2007). A companion to ethics . Oxford: Blackwell. [26] Žalec, Bojan (2005). Doseganje dobrega. Ljubljana: Študentska založba. [27] Žalec, Bojan (2006). Good life and morality: for virtuous particu- larism, against generalism V:Juhant, Janez in Žalec Bojan 2006. Person and good . Berlin: Lit Verlag. Pravni viri [28] Evropska komisija. 1995 . Direktiva Evropskega parlamenta in Sveta 95/46/ES z dne 24. oktobra 1995 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih poda- tkov. Dosegljivo: http://www.ip-rs.si/fileadmin/user_upload/Pdf/ raz no/Direktive_E_parlamenta_in_Sveta.pdf (pridobljeno 19. septembra 2007). [29] Evropska komisija. 2002. Direktiva 2002/58/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. julija 2002 o obdelavi osebnih podatkov in varstvu zasebnosti na področju elektronskih komu- nikacij (Direktiva o zasebnosti in elektronskih komunikacijah). Dosegljivo: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ. do?uri=CELEX:32002L0058:SL:HTML (pridobljeno 19. sep- tembra 2007). [30] Evropska komisija. 2006. Sporočilo Komisije Evropskemu Parlamentu, Svetu, Evropskemu Ekonomsko-Socialnemu Od- boru in Odboru Regij o boju proti neželeni elektronski pošti ter vohunski in zlonamerni programski opremi o boju proti neželeni elektronski pošti ter vohunski in zlonamerni programski opremi. Dosegljivo: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ. do?uri=COM:2006:0688:FIN:SL:HTML (pridobljeno 19. septem- bra 2007). [31] Zakon o elektronskih komunikacijah (2007). Uradni list Republi- ke Slovenije, št. 13/2007 (15. 02. 2007). [32] Zakon o elektronskem poslovanju na trgu (2006). Uradni list Republike Slovenije, št. 61/2006 (13. 06. 2006). [33] Zakon o igrah na srečo (2003). Uradni list Republike Slovenije , št. 134/2003 (30. 12. 2003). [34] Zakon o poštnih storitvah (2004). Uradni list Republike Slovenije , št. 102/2004 (21. 09. 2004).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5