OZ 2008/4
198 ORGANIZACIJA ZNANJA 2008, LETN. 13, ZV. 4 Pod pokroviteljstvom organizacije IADIS (International Association for Development of the Information Society ) je bila od 22. do 27. julija 2007 v Amsterdamu organi- zirana konferenca MCCSIS ( Multi Conference on Com- puter Science and Information Systems ), v okviru katere se je zvrstilo trinajst mednarodnih konferenc s področja računalniških znanosti in informacijskih sistemov: 1. e-Learning 2. Intelligent Systems and Agents 3. Wireless Applications and Computing 4. Gaming 5. Visual Communication 6. ICT, Society, and Human Beings 7. Web Based Communities 8. Interfaces and Human Computer Interaction 9. Data Mining 10. Telecommunications, Networks and Systems 11. Informatics 12. e-Commerce 13. Computer Graphics and Visualization Udeležba na posameznih konferencah je bila resnično mednarodna, saj so bili tako avtorji prispevkov kot ude- leženci z vseh koncev sveta. Prijavljenih prispevkov je bilo 1211 in vsak prispevek je pregledalo pet recenzentov, članov programskega odbora posamezne konference. Tako so bili na konferenci izbrani najboljši prispevki. V nadaljevanju povzemava nekatere prispevke. E- U^ENJE (E-LEARNING) Tehnologija spleta 2.0 za digitalne {tudente Diana Andone iz Romunije (Politehnica University of Timisoara) je v predavanju Web 2.0 technologies for digi- tal students predstavila rezultate raziskave o tem, v ko- likšni meri digitalni študenti uporabljajo nove tehnologi- je, predvsem splet 2.0 in programske rešitve, namenjene mrežnemu druženju. Raziskava je bila izvedena v okviru projekta za razvoj okolja za e-izobraževanje in vpliva le-tega na učne navade nove generacije študentov, ki odrašča ob vsakodnevni rabi digitalnih tehnologij. Pojem digitalni študentje izhaja iz tega, da je večina današnjih študentov rojena po letu 1980 in tvorijo digitalno oz. net generacijo. Ti študenti imajo drugačne učne navade kot študenti prejšnjih generacij. Splet 2.0 omogoča prehod iz tradicionalnih fizičnih učnih prostorov v virtualni prostor. Integracija tehnologij, kot so prenosni računalniki in mo- bilni telefoni, ter komunikacija (blogi, forumi, SMS-spo- ročila, wikiji) omogočajo prehod vedno večjega deleža študentov v virtualni učni prostor. Digitalnim študentom je podlaga splet 2.0, ki omogoča vzajemno kreiranje vsebin, do katerih je možen interak- tivni dostop. Povprečnemu študentu omogoča, da vsebine prispeva in do njih dostopa. Splet 2.0 ni tehnološka, tem- več sociološka revolucija, saj uporaba tehnologij postaja enostavnejša, tako da ni potrebno tehnološko, temveč sociološko znanje. Internet služi kot orodje za iskanje informacij, za izme- njavo informacij z drugimi študenti in predavatelji, za pridobivanje in dajanje informacij. Študenti želijo stvari preizkusiti, ne le o njih poslušati, želijo se aktivno učiti (angl. learn by doing ). Prav tako želijo študenti imeti nad- zor nad okoljem za e-izobraževanje ter možnost izbire, kaj delati in kdaj. Najpogostejši komentarji med študenti, ki so sodelovali v raziskavi, so bili: • Želim vedeti, kdaj so drugi študenti ali predavatelji dosegljivi online, zato želim uporabljati orodja, kot sta SMS in IM (Instant Messenger). • Želim interaktivne aktivnosti. • Kadar najdem nekaj uporabnega, želim to deliti z drugimi. • Bolj kot možnost menjave barv me zanima možnost menjave velikosti besedila. • Prilagodljivo okolje za učenje je zelo zaželeno. Rezultati raziskave so pokazali, da okolje za e-izobraže- vanje, podprto s spletom 2.0, vodi k večjemu angažiranju študentov za študij in večjemu zadovoljstvu. Glede na rezultate raziskave se lahko vprašamo, kakšen smisel še imajo tradicionalne metode učenja pri poučevanju upora- be storitev ali vsebin, ki temeljijo na internetu. Razmaha tovrstnega e-izobraževanja ne ovirajo tehnološke rešitve, KONFERENCA MCCSIS 2008
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5