OZ 2008/4
M T 203 ORGANIZACIJA ZNANJA 2008, LETN. 13, ZV. 4 Slika 6: Meritev ob prvem stiku uporabnikov s progra- mom Podrobneje so analizirali samo te uporabnike in ugo- tovili, da jih je 20 odstotkov svoje negativno mišljenje izoblikovalo na napačni domnevi, ki so jo oblikovali ob prvem stiku. Primer: Niso našli določene funkcije, čeprav je bila ta omogočena. Uporabniki so bili o tem naknadno informirani in poučeni. Meritve so z istimi uporabniki ponovili. Slika 7: Ponovitev meritev z isto skupino uporabnikov Rezultati so pokazali: • Negativna mnenja so povezana z vtisom uporabnika glede zanesljivosti in funkcionalnosti, medtem ko so pozitivna mnenja navadno povezana z učinkovitostjo in uporabnostjo. • Uporabnost in funkcionalnost sta dejavnika z največ- jim vplivom na uporabnikovo dojemanje kakovosti. • Če je neka stvar pričakovana in ni najdena, ima to izredno velik negativni učinek. In obratno, če se po- javi kot nepričakovana novost, je zelo cenjena. • Večina uporabnikov se v končni fazi osredotoči na majhen nabor funkcij in pričakuje, da bodo te zlahka najdljive. Če jih je težko najti, hitro sklepajo, da jih ni. In če jih kasneje vseeno odkrijejo, negativni vtis ostane. Zaklju~ek • Prvi vtis je za uporabnikovo dojemanje kakovosti pro- gramske opreme odločilen. • Pozitivni vtis se s časom spreminja, vendar ne bistve- no. • Negativni vtis je izredno težko popraviti. Davor Bračko, Andrej Senica
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5