OZ 2010/1-2

M T 75 ORGANIZACIJA ZNANJA 2010, LETN. 15, ZV. 1 – 2 (World Wide Web Consortium), omogočajo opisovanje vsebin na spletu s pomočjo strojnega procesiranja deskriptorjev, avtomatizirane analize in črpanja spletnih informacij. Semantični splet ne bo nastal čez noč. Verjetno bodo ostala tudi področja nesemantičnega spleta. Semantični splet nekatera področja že podpirajo in so še nekoliko bolj interne narave v poslovnih procesih, se pa počasi širijo tudi v odprto sfero spleta. Na področju semantičnega iskanja imamo praktične primere, kot so Hakia, Powerset, Siderean in Ontotext. Na področju informacij in procesne integracije so primeri Metatomix in Ontoprise, na področju semantične socialne mreže pa se pojavlja Radar Networks. Med velikimi podjetji so tudi Oracle s svojo podporo RDF in Thomson Reuters na področju poslovnih informacij (Calais initiative). Predstavljenih je bilo nekaj praktičnih izvedb uporabe semantične tehnologije. Ena izmed najudarnejših predstavlja rešitev angleške medijske hiše BBC, ki sodi med največje medijsko podjetje na svetu. Soočajo se z veliko količino dokumentov in gradiva v svojih arhivih, kar je pripeljalo do tega, da uporabnikom niso uspeli ponuditi kakovostnega iskalnika, ki bi omogočal iskanje želenih vsebin. Pri iskanju rešitve so uporabili semantično tehnologijo. Predvsem na področju multimedijskih vsebin (video, glasba) so vpeljali avtomatizirane postopke klasificiranja, analize in strukturiranega zajemanja metapodatkov ter njihovega medsebojnega povezovanja. Predstavilo se je tudi založniško podjetje 24 ORE Group iz Italije, ki je bilo zaradi gospodarske krize prisiljeno zmanjševati stroške poslovanja in se je usmerilo predvsem na spletno objavljanje in pri tem uporabilo semantično tehnologijo (uporabljajo iskanje v "naravnem jeziku"). Pomagajo si z orodjem Cogito, ki ga razvija Expert System. Gre za orodje, ki omogoča avtomatizirano razumevanje besed, stavkov, paragrafov in celotnega dokumenta (semantično razumevanje vsebine dokumenta). O tem orodju imajo zelo pozitivno mnenje. Več o semantičnem spletu, preostalih vsebinskih sklopih in posameznih predstavitvah je zapisano v zborniku. RAZSTAVNI DEL KONFERENCE Več kot 230 podjetij je predstavilo svoje rešitve na svojih razstavnih prostorih. Kakor prejšnja leta so bili v spremljajočem sklopu konference organizirani kratki seminarji, 2 ki so bili za udeležence konference brezplačni. ZAKLJU^EK KONFERENCE V zaključnem delu konference se je razpravljalo o štirih temah, ki naj bi v prihodnje predstavljale svetovni trend na področju informacij: 1. Google in njegov pritisk na preostale tekmece ponujanja informacij. Dejstvo je, da je Google še vedno največji igralec (Google Ecosystem), ki močno vpliva na mlade in njihove navade. Je pravzprav ogromen val, na katerem je mogoče deskati, seveda pa obstaja tudi alternativa, ki pa je verjetno manj prijetna. Zastavlja se tudi vprašanje, kako se bodo mladi vključili v delovna okolja, ki predstavljajo bolj rigidni prostor, kakršnega vsaj trenutno niso vajeni. 2. Ali bo format xml prevladal ? Večina razpravljavcev se je strinjala, da je iluzorno pričakovati, da bi bili vsi dokumenti, objavljeni na spletu, v strukturi xml (strukturirani podatki). 3. Rich Media . Gre za pričakovani prevladujoči trend objavljanja video vsebin na spletu. 4. Varnost in zasebnost podatkov na spletu . Vsi so se strinjali, da popolne varnosti in zasebnosti na spletu ne bo. Podatki so in bodo pod nadzorom državnih varnostnih služb. Opombe 1 Celoten program je objavljen na spletnem naslovu http://www. online-information.co.uk/online09/conference_2009.html. 2 Program teh seminarjev in posamezne predstavitve je mogoče najti na naslovu www.online-information.co.uk/online09/ seminars_2009_new.html. Reference [1] Online information 2009: Conference proceedings. London, 2009. [2] Online information 2009: Event Guide, London, 2009. Miran Petek POROČILO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5