OZ 2010/1-2

88 ORGANIZACIJA ZNANJA 2010, LETN. 15, ZV. 1 – 2 • posreduj pijačo zastonj, prodaj šov (kazino), • daj blago zastonj ali po zelo nizki ceni, da spodbudiš prodajo drugega blaga z dobičkom (trgovine na drobno), • eno kupiš, drugo dobiš zastonj (supermarketi), • brezplačno darilo znotraj artikla (v kosmičih), • zastonj transport blaga za naročila nad 25 USD (Amazon), • brezplačni primerki (za mlade mame na degustacijah v supermarketih iz aparatov za darila), • brezplačni poskusni izvodi (za naročanje revij), • brezplačno parkiranje (nakupovalni centri), • brezplačne začimbe (restavracije). 2. Skupina trgov treh ali dveh strank (en razred kupcev subvencionira drugi razred uporabnikov): • posreduj vsebino zastonj, uporabnikom prodaj dostop (mediji, ki služijo denar tudi z oglasi), • posreduj kreditne kartice brezplačno, trgovcu zaračunaj ceno transakcije, • posreduj znanstveni članek zastonj, avtorju zaračunaj objavo (Public Library of Science), • posreduj bralcem dokument zastonj, pisateljem pa ga prodaj (Adobe), • posreduj ženskam zastonj, moškim zaračunaj (bari), • posreduj otrokom zastonj, odraslim zaračunaj (muzeji), • posreduj izpise zastonj, zaračunaj poizvedbo (Match.com ), • poizvedbe posreduj zastonj, izpise prodaj (Craigslist New York Housing), • posreduj potovalne storitve zastonj, zaračunaj najem avtomobila in hotelske rezervacije (Travelocity), • prodajalcem zaračunaj skladiščenje blaga v skladišču, potrošnikom dovoli brezplačno uporabo avtomatov na kovance (supermarketi), • kupcem zaračunaj članarino za nakupovanje v trgovini, prodajalcu blaga ponudi skladišče zastonj (trgovine s članstvom), • posreduj papirje za hišo zastonj, hipoteke pa prodaj, • posreduj vsebino zastonj, podatke o potrošnikih prodaj (Practice Fusion), • posreduj vsebino zastonj, denar zasluži z napotitvijo strank na prodajalce na drobno (Amazon Associates), • posreduj vsebino zastonj, prodaj ničvredne stvari ali embalažo (Slashdot/ThinkGeek), • posreduj vsebino zastonj, zaračunaj oglaševalcem vključevanje oglasov v to vsebino (oglasi v proizvodih), • posreduj izpise zastonj, zaračunaj pooblastilo za iskanje (LinkedIn), • posreduj potrošnikom vsebino in podatke zastonj, družbam zaračunaj dostop z vmesnikom API (e- bay), • posreduj zastonj ekološke načrte za hiše, gradbenikom in izvajalcem zaračunaj navedbo, da gre za ekološke vire (FreeGreen.com) . 3. Skupina "freemium" (eni potrošniki subvencionirajo druge potrošnike): • posreduj osnovne podatke zastonj, popolnejše podatke v prijazni obliki prodaj (BoxOfficeMojo), • splošni nasvet posreduj zastonj, prilagojenega prodaj (McKinsey and the Mckinsey Journal), • posreduj programsko opremo za davek na zvezni ravni zastonj, za posamično ameriško državo pa prodaj (Turbotax), • posreduj MP3 nizke kakovosti zastonj, tiste z visoko kakovostjo prodaj (Radiohead), • posreduj online vsebino na svetovnem spletu zastonj, tiskano vsebino prodaj (od revij do knjig), • posreduj online igre zastonj, zaračunaj naročanje dodatnih možnosti v igrah (Club Penguin), • posreduj izpise poslovnih direktorijev zastonj, podjetjem zaračunaj dopolnjevanje njihovih lastnih izpisov (Brownbook), • posreduj vzorčno programsko opremo zastonj, polno verzijo zaračunaj (večina videoiger omogoča izvajanje na nekaj prvih ravneh, da ugotovimo, ali je to nekaj za nas), • posreduj klice računalnik–računalnik zastonj, zaračunaj klice računalnik–telefon (Skype), • posreduj brezplačne storitve izmenjave fotografij, zaračunaj dodatni prostor za shranjevanje (Flickr), • posreduj osnovno programsko opremo zastonj, dodatno opremo prodaj (Apple QuickTime), • posreduj storitev podprto z oglasom zastonj, zmožnost umaknitve oglasov pa zaračunaj (Ning), • posreduj poglavja zastonj, knjige pa prodaj (založniki, ki uporabljajo Googlov iskalnik knjig), • posreduj navidezni turizem zastonj, navidezno zemljišče prodaj (Second life), • posreduj glasbene igre zastonj, glasbene zapise prodaj (Tap Tap Revolution). BREZPLA^NA EKONOMIJA V ^ASU EKONOMSKE KRIZE Svetovni splet je največja zgodba v zgodovini človeštva. Zlom delnic v letu 2001 ni upočasnil razvoja interneta in svetovnega spleta. S stališča uporabnikov je model brezplačne ekonomije še bolj zaželen v času ekonomskega upada. OCENA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5