OZ 2010/3
M T 131 ORGANIZACIJA ZNANJA 2010, LETN. 15, ZV. 3 1. Primarni procesi • Inženirska kategorija procesov direktno specificira, uvaja ali vzdržuje sistem in programski proizvod ter njegovo uporabniško dokumentacijo (vsebuje opis zahtev, analizo sistemskih zahtev; načrtovanje sistemske arhitekture; analizo zahtev programske opreme; načrtovanje, izdelavo, integracijo, testiranje in namestitev programske opreme; sistemsko integracijo, sistemsko testiranje, vzdrževanje sistema ter programske opreme). • Kategorija procesov stranka – dobavitelj omogoča povezavo strank z dobaviteljem: od pridobivanja strank, priprave pogodbe do izbire dobavitelja. Procesi podpirajo razvoj in prehod programske opreme k stranki. Zagotavljajo pravilno delovanje in uporabo programske opreme. • Upravljalna kategorija procesov zagotavlja pravilno uporabo programskega proizvoda ali servisa ter zagotavlja podporo stranki. 2. Podporni procesi Lahko jih uporablja kateri koli drugi proces na različnih točkah v življenjskem ciklu programske opreme (zagotavljanje kakovosti, verifikacija, validacija, presoja, evalvacija proizvoda, dokumentacija, upravljanje konfiguracije, upravljanje reševanja problemov, upravljanje sprememb zahtev). 3. Organizacijski procesi Vsebujejo opravila splošne narave, ki jih lahko uporablja vsakdo, ki vodi kakršno koli vrsto projekta znotraj življenjskega cikla programske opreme. • Kategorija procesov ponovne uporabe (angl. re- use ) vsebuje procese, ki sistematično raziščejo možnosti ponovne uporabe programske opreme. Ponovna uporaba se uveljavlja kot ključna strategija pri razvoju programskih sistemov. • Kategorija izboljšanja procesov vsebuje vse od definiranja procesov, ocenjevanja do izboljšanja procesov. • Kategorija virov sredstev in infrastruktura procesov vsebuje procese, ki zagotavljajo primerne človeške vire in infrastrukturo, potrebno za izvajanje drugih procesov v organizaciji. Zmožnostna dimenzija (Capability Dimension) Vsebuje nivoje, atribute in ocenjevalno skalo za procese. Zmožnostna dimenzija je opisana v 5. delu standarda ISO/IEC15504 in se vodi za vsak proces posebej. Zmožnostno dimenzijo sestavlja več nivojev, in sicer od 0 do 5 (slika 3). • Nepopoln proces (nivo 0) pomeni, da proces še ni vpeljan ali pa ne doseže svojega namena. Manjkajo npr. delovni proizvodi. • Izvajan proces (nivo 1) pomeni, da je proces vpeljan in doseže svoj namen. • Voden proces (nivo 2) pomeni, da so delovni proizvodi ustvarjeni, kontrolirani in vzdrževani. Potrebno je novo načrtovanje, viri se stalno spreminjajo. Do nivoja 2 se z izboljšavami prebije več podjetij, od tu naprej pa zelo redka. • Utemeljen proces (nivo 3) pomeni, da uporabljen definiran proces temelji na standardnih procesih, ki upoštevajo dobre principe programskega inženirstva. • Predvidljiv proces (nivo 4) pomeni konsistentno izvajanje utemeljenega procesa znotraj definiranih obvladljivih omejitev za doseganje njegovih ciljev. • Optimiran proces (nivo 5) pomeni, da se proces nenehno optimira, da bi zadovoljil trenutne in prihodnje poslovne potrebe. Slika 3: Zmožnosti procesa IZBOLJ[EVANJE PROCESOV Izbor procesov, namenjenih prenovi, vedno poteka glede na potrebe. Po standardu ISO/IEC 15504 – SPICE morajo biti pred procesom izboljšave izpolnjene naslednje zahteve: • enotni, merljivi in definirani procesi, • sledljivost, • nadzor nad termini in porabo sredstev, • vsi zahtevki morajo biti analizirani, razviti in testirani (stalne analize), • za vse delovne proizvode velja upravljanje konfiguracij (angl. configuration management ), • kontrola verzij, • spodbujanje uporabe orodij (Excel ni več dovolj), • pravočasno odkrivanje napak. Preden začnemo izboljševati procese, moramo najprej ugotoviti, kako delujejo procesi sedaj. Za vsak proces iz poljubne kategorije procesov lahko določimo njegovo zmožnost. Ocenjene zmožnosti posameznih procesov so: POROČILO
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5