OZ 2011/1-2
M T 21 ORGANIZACIJA ZNANJA 2011, LETN. 16, ZV. 1 – 2 spodbuja uvedbo visokih gradbenih standardov, da bi bila zagotovljena kar največja dostopnost do knjižnične stavbe in uporaba knjižničnih storitev. 7. Knjižnične storitve za pacifiška ljudstva LIANZA je zavezana k izvajanju pogodbe Waitangi in priznava Maore kot tangata whenua of Aotearoa . Zaradi posebnih zgodovinskih, ustavnih, demografskih in geografskih vezi med Novo Zelandijo in pacifiškimi narodi se je LIANZA zavezala, da bodo imela pacifiška ljudstva v Novi Zelandiji, ne glede na njihov jezik in kulturo, zagotovljen dostop do knjižnic in informacijskih storitev. Knjižnice imajo pomembno vlogo pri jezikovnem usposabljanju pacifiških narodov v angleščini, vseživljenjskem učenju pacifiških ljudstev in pri razvijanju informacijske pismenosti. 8. Razstave v splošnih knjižnicah 20 Splošne knjižnice so primeren prostor za razstavljanje aktualnega gradiva (plakatov, brošur, knjig …) lokalne, regionalne, nacionalne ali mednarodne narave. Cilj knjižnic je odgovorno zagotavljanje informacij z namenom, da si javnost lahko ustvari lastno mnenje. 9. Knjižničarji volonterji 21 LIANZA navaja, da se kakovost knjižničnih storitev, odgovornost in ugled knjižnice lahko zagotovi le s plačanim in usposobljenim osebjem v knjižnicah. LIANZA nasprotuje težnjam, da bi usposobljene kadre nadomestili prostovoljci, saj uporabniki knjižnic ne bodo deležni storitev najvišje kakovosti. 10. Knjižničarji svetovalci 22 Svetovalec naj ponudi svoje storitve potencialnim uporabnikom le na tistih področjih, za katera je dejansko usposobljen. Ne sme delovati pristransko in mora z dejavniki, ki bi lahko vplivali na njegovo pristranskost (na primer poslovna povezava ali interes, moralni, verski dejavnik …), vnaprej seznaniti uporabnika. Poleg tega mora svetovalec z uporabnikom sestaviti pisni sporazum in se dogovoriti o vseh pomembnejših pogledih. Informacije ali gradiva, ki ga je pridobil in je zaupne narave, ne sme uporabiti za druge namene, razen če zakon zahteva drugače. Prav tako naj ne sprejema vzporednih nalog, ker bodo te verjetno v nasprotju s prvotno nalogo. Tudi poklicnemu ugledu drugih knjižničarjev ne sme škoditi. Svetovalec ni odgovoren za izid, če je ta pristranski zaradi pomanjkanja informacij, ker je uporabnik zaradi upravičenih razlogov zadržal relevantne informacije. Vsekakor pa moramo kot prednostni nalogi LIANZE izpostaviti razvoj predmetnih oznak v maorščini (Maori Subject Headings) in razvoj nacionalne informacijske strategije. Dandanes je lobiranje pri vladi intenzivnejše, večja je tudi udeležba knjižničarjev pri oblikovanju strateških procesov. Ključna področja so informacijska pismenost, e-vlada, podpora znanosti in raziskavam, zbirke kulturne dediščine, digitalna ločnica (bogati proti revnim, urbano okolje proti ruralnemu) ter zagotavljanje možnosti Maorom in pacifiškim ljudstvom, da v čim večji meri izkoristijo, kar jim ponuja informacijska doba. Največji dogodek v letu je konferenca LIANZE in se navadno odvija v drugem delu leta. Skrb za kadre Vloga katerega koli združenja, ki deluje na področju knjižničarstva, je predvsem zagotavljanje podpore in pomoči članom, tako da so sposobni nenehne spremembe uvajati v svojo prakso (Ambrožič, 1999, 276). Kvaliteten kader in dobra organizacija sta osnovna pogoja za uspešno delovanje vsake knjižnice. Delavci morajo biti profesionalno usposobljeni, imeti morajo ustrezne osebnostne lastnosti in čutiti pripadnost stroki. LIANZA skrbi za izobraževanje knjižničarjev v do- in podiplomskih programih, aktivna je pri vzdrževanju poklicnih standardov, skrbi za status tega poklica in za njegovo prepoznavnost. Stalen profesionalni razvoj spodbujajo tudi na letnih konferencah in drugih dogodkih. LIANZINE nagrade Za delo na knjižničarskem in informacijskem področju LIANZA podeljuje naslednje nagrade (LIANZAAwards): • Award of a Fellowship of the New Zealand Library Association je najvišje priznanje združenja in ga prejmejo posamezniki za vidne rezultate pri napredovanju knjižničarske stroke. • Prav tako je posameznikom namenjena LIANZA Associates za njihovo posebno zavzetost pri delu. • Dobitnik Award of LIANZA Letter of Recognition pa je lahko posameznik ali organizacija. Nagrada se podeli za izjemen prispevek k razvoju novozelandskega knjižničarstva ali pa za opravljeno delo oziroma storitve v določenem časovnem obdobju. • Letter of Recognition for Bicultural Development within New Zealand Aotearoa se podeljuje posameznikom ali organizacijam, ki so pomembno prispevali k bikulturnosti. • Z Award of Merit Managament so nagrajeni posamezniki, ki so prispevali nove ideje na področju upravljanja v knjižničarstvu. Posameznikom, ki vidno prispevajo h knjižničnemu trženju, se podeli Award of Merit Marketing. Breda Bizjak: KNJIŽNIČARSKO IN INFORMACIJSKO ZDRUŽENJE NOVE ZELANDIJE
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5