OZ 2011/3

M T 99 ORGANIZACIJA ZNANJA 2011, LETN. 16, ZV. 3 • razlike med klasičnim in integriranim informacijskim sistemom. Govorila je o prednostih dela v sistemu elektronskega računovodstva in brezpapirnega računovodstva, ki je nadgradnja elektronskega računovodstva v njihovem podjetju. DRUGA SEKCIJA V drugi sekciji je bil prvi predavatelj Branko Godec iz Pošte Slovenija [9]. V uvodu predavanja z naslovom Sami upravljajte z e-hrambo svojega gradiva na oddaljenem sistemu je povedal nekaj splošnega o arhivih. Nato je predstavil njihov spletni vmesnik, ki so ga razvili za samostojno arhiviranje, s katerim lahko sami upravljamo z e-hrambo svojega gradiva na oddaljenem sistemu: • nastavimo strukturo arhiviranja, • dodajamo nove uporabnike, • nastavimo uporabniške pravice, • nadziramo revizijske sledi ali pa stanje sistema. Prikazal je uporabo celotnega arhiva in dostop do arhiva (po delih): • dostop do dokumentov z vsemi pravicami, • dostop do dokumentov z omejenimi pravicami (le vpogled). Predstavil je osnovne razlike med administrativnim in uporabniškim dostopom do dokumentov v arhivu na oddaljeni lokaciji. Na vprašanje glede formata arhiviranih dokumentov je povedal, da je za format odgovoren naročnik in da oni shranijo vse oblike dokumentov naročnika. Drugi predavatelj Igor Gruber iz podjetja PIA [10], je imel predavanje z naslovom Vodenje celotne dokumentacije v enem sistemu (naročanje, pogodbe, likvidacija računov, potni nalogi, dopusti, odsotnosti …) in integracija v okolje naročnika . Predstavil je sistem ODOS 7 , ki omogoča: • celovito elektronsko poslovanje – podporo pri vodenju različnih elektronskih procesov znotraj enega sistema (nabava, likvidacija računov, potni nalogi, obrazci odsotnosti, izobraževanje, projektno vodenje ...), • integracijo z obstoječimi sistemi – sistem za upravljanje procesov mora postati povezovalni člen različnih obstoječih sistemov v organizaciji. Opisal je stanje e-upravljanja procesov v Sloveniji in posebno pozornost namenil področju integracije sistemov, kjer je izpostavil prednosti integracije njihovega sistema. Govoril je, kako pomembne pri izvedbi so povezave: • primerne tehnologije, • uporabniške prijaznosti, • izvora podatkov, • zgodovine zapisa, • hipne izmenjave, • eno- ali obojestranske povezave. Predstavil je modul za elektronsko likvidacijo prejetih računov, ki je logično nadaljevanje modula za vodenje nabave in mora biti tesno povezan s sistemom ERP. Glede na izvedbo sistema ERP 8 se računi knjižijo v ERP ali v ODOS in v obeh primerih se podatki izmenjajo. Sistem sam poskrbi, da so z računom povezani ustrezni dokumenti nabave in dokazila o izvedeni nabavi. S tem je poenostavljeno odločanje podpisnikov. Zaključil je z mislijo, da s sistemom ODOS lahko vodimo celotno dokumentacijo v enem sistemu in da je možna enostavna integracija v okolje naročnika . Boštjan Martini in Miha Ferlan iz podjetja MFC.2 [11] sta v prispevku z naslovom Elektronski podpis v funkciji brezpapirnega poslovanja najprej predstavila karakteristike in prednosti rešitve aplikacije e-Podpisnik, ki: • je namenjen podpisovanju dokumentov na elektronski tablici ali tabličnem računalniku, • lahko v veliki meri izključi poslovanje s papirjem, • omogoča sodobno elektronsko poslovanje, • omogoča enostavno in hitro integracijo z obstoječimi aplikacijskimi sistemi naročnika. e-Podpisnik omogoča: • sodobno, hitrejše in cenejše poslovanje, • prihranek časa in denarja, • zajem vseh standardov za uporabo elektronskih dokumentov in njihov pravno formalno veljavo za dolgoročno hrambo, • elektronsko podpisovanje dokumentov, • časovno žigosanje dokumentov, • manjšo porabo papirja. Tehnične karakteristike e-Podpisnika in prednosti brezpapirnega poslovanja so: • prihranek pri porabi papirja za tiskanje dokumentov, namenjenih za arhiviranje, • prihranek pri porabi tonerjev, POROČILO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5