OZ 2011/3

100 ORGANIZACIJA ZNANJA 2011, LETN. 16, ZV. 3 • manjša obraba tiskalnikov (posledično daljša življenjska doba in nižji stroški servisiranja), • manj potrebnega časa za manipuliranje s fizičnimi dokumenti na delovnem mestu (sortiranje, spenjanje, morebitno iskanje teh dokumentov), • hitrejša izmenjava dokumentov med zaposlenimi in podjetjem. Ob koncu sta prikazala praktičen primer poteka elektronskega podpisovanja z e-Podpisnikom. Luka Hojnik , prav tako iz podjetja MFC.2, je imel prispevek z naslovom Varstvo osebnih podatkov pri upravljanju gradiva . Govoril je predvsem o tem, na kaj moramo biti pozorni pri vpeljavi učinkovitega in z zakonom skladnega sistema varstva osebnih podatkov. V uvodu je razjasnil nekaj osnovnih izrazov iz ZVOP-a: 9 • kako opredeljujemo osebne podatke in katere vrste poznamo, • kaj je obdelava osebnih podatkov (in kaj ni), • kaj je zbirka osebnih podatkov, • kdo so upravljavec, pogodbeni obdelovalec, uporabnik osebnih podatkov. Izpostavil je najpogostejše napake pri upravljanju z dokumenti, ki vključujejo osebne podatke: • klasifikacijski načrt je nepopoln ali ne obstaja, • pravne podlage za obdelavo osebnih podatkov ni, • obdelava osebnih podatkov se izvede po pogodbi, • obdelavi osebnih podatkov je težko slediti. Informacijska pooblaščenka meni, da so najpogostejše kršitve pri obdelavi osebnih podatkov: • pomanjkljivi in neobstoječi notranji akti (katalogi, priročniki ...), • nedovoljeno povezovanje zbirk, • nepooblaščeni dostopi do osebnih podatkov, • neustrezno varovanje osebnih podatkov, • nedovoljeni videonadzori, • neobveščanje tistega, čigar osebni podatki se obdelujejo, • kršitve v neposrednem trženju. Ob koncu predavanja je predstavil zneske povišanih kazni za prekrške za pravne in fizične osebe. Dare Korač , iz podjetja PIA, je v prispevku z naslovom Praktična demonstracija delovanja celovitega elektronskega poslovanja – od zajema do e-hrambe predstavil: • težave pri poslovanju, • osnovne module ODOS-a, • praktični primer. V prvem delu je govoril o ključnih vprašanjih pri poslovanju in o osrednjih težavah, ki se pri tem najpogosteje pojavljajo. Pred uvedbo celovitega elektronskega poslovanja je treba določiti pet temeljnih ciljev: • delo v enem sistemu za vse tipe dokumentov, • pregled poslovanja skladno z zakonskimi določili, • povezave med obstoječimi sistemi, • razbremenitev dela uporabnikov, • e-vodenje hrambe gradiva. V drugem delu je predstavil module ODOS in njihovo delovanje v praksi: • modul za elektronsko likvidacijo prejetih računov, • modul za vodenje nabavnega postopka, • modul za upravljanje vhodnin in izhodnih dokumentov, • celovito elektronsko vodenje voznega parka, potnih nalogov in obračuna potnih stroškov, • modul za vodenje odsotnosti. V prispevku z naslovom Elektronsko potrjevanje prejetih računov vstopna točka v elektronsko vodenje procesov , ki ga je imel Boštjan Gaberc iz podjetja Mikrografija [12], smo spoznali bistvene prednosti elektronskega poslovanja: • centralni nadzor, • večja učinkovitost, • optimizacija stroškov, • revizijska sled. Govoril je tudi o arhitekturi poslovanja, pričakovanjih uporabnikov in poudaril, da je pri uvajanju dokumentnega sistema potrebno celovito razmišljanje. Predstavil je module: • EASY Capture, • EASY Documents, • EASY Experience. Na koncu je praktično prikazal e-vodenje procesov in obdelavo računov s sistemom Easy. Zadnje se je predstavilo podjetje Netis [13] in predavatelj Igor Zgonc s prispevkom Kako rezultati analize tveganja razkrivajo varnost informacijskega sistema? Storitve podjetja so ISO/IEC 27001 (svetovanje, uvedba in revizije sistemov informacijske varnosti), BS 25999 POROČILO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5