OZ 2012/3
154 ORGANIZACIJA ZNANJA 2012, LETN. 17, ZV. 3 Povedal je, da se z vpeljavo njihove informacijske rešitve v poslovanje podjetja ni več treba ukvarjati s tehnologijami in je model financiranja zelo transparenten. S tem se ustvarijo veliki prihranki v nabavnem procesu. Skrajša se čas, ki je potreben za posnetek stanja in izdelavo predloga izboljšav procesa ter prenosa tega v uporabo. Njihova rešitev je povezljiva s standardnimi poslovnimi informacijskimi sistemi, kot so SAP, Infor in Microsoft Dynamics. Če ga povežemo z elektronsko hrambo ZZI eHramba, lahko preidemo na popolno brezpapirno poslovanje z uporabo akreditirane storitve varne hrambe. [10] Damjan Florjančič, IBM, je v prispevku IBM "Connections – najhitrejši način za deljenje vsebin v povezanih skupinah" govoril o današnji mladi generaciji, ki se zaposluje in uporablja družbeno računalništvo (angl. social networking/computing ) za izmenjavo znanja in mnenj v zasebne namene, pričakujejo, da bodo to uporabljali tudi na poslovnem področju. Zato je nujno, da se razmišlja o vpeljavi takšnega modela tudi v poslovno okolje. V IBM ponujajo IBM Connections kot najhitrejši način za deljenje vsebin v povezanih skupinah. Demonstriral je, kako ta rešitev zaposlenim, strankam in poslovnim partnerjem zagotavlja okolje za izmenjavo mnenj, znanja in izkušenj ter s tem daje občutek pripadnosti skupnosti ter sodelovanja in lojalnosti. Rešitev omogoča hitro iskanje ljudi s ključnim znanjem, omogoča enostavno delo na projektih in povezavo različnih skupin ljudi, ki so kakor koli razpršeni. [11] Smiljan Švarc, Pošta Slovenije, d. o. o., je v prispevku "Kakšen oblak si želite?" govoril o tem, da se tehnologija oblakov hitro razvija, da pa so mnenja o uporabnosti in prihodnosti na tem področju zelo različna. Poleg finančnih prednosti obstaja tudi tveganje na informacijsko- varnostnem področju najetih storitev v oblaku, predvsem v povezavi z obstoječim informacijskim okoljem. Ponudnikov na tržišču je vedno več, vendar je premalo govora o varnosti (SecaaS). Pri Pošti Slovenije ponujajo celovito rešitev računalništva v oblaku, ki se najbolj približa potrebam naročnikov, saj se zanje oblikuje privatni ali hibridni oblak. Naročnik lahko najame strojno opremo po zelo ugodni ceni, programsko in uslužnostno okolje pa dobi s paketom digitalne pisarne iz nabora klasičnega uporabniškega delovnega mesta. Digitalna pisarna je fleksibilno okolje, prilagojeno potrebam naročnika. Naročnik uporablja najsodobnejše programske rešitve in jih plačuje po mesečni porabi. Lahko tudi najame prostor in sistemsko opremo v podatkovnih centrih (fizične ali virtualne strežnike) ter diskovna polja. Svoje podatke lahko varno hrani v akreditiranem in zakonsko skladnem e-arhivu ter uporablja kvalificirana digitalna potrdila in časovno žigosanje. Na nivoju B2B lahko varno izmenjuje e-pošiljke s storitvijo moja.posta.si. [12] Pavel Reberc, EIUS, d. o. o, je predstavil "VEP.SI – storitev zanesljive in varne izmenjave elektronskih dokumentov" . Razvili so sistem za varno elektronsko vročanje vep.si, sprva namenjen vročanju sodnih in upravnih odločb, kasneje pa uporabljen za medsebojno izmenjavo elektronskih dokumentov v vizualizirani ali strukturirani obliki med uporabniki. Danes ta sistem uporablja večina notarskih in odvetniških pisarn, bank, zavarovalnic in nepremičninskih podjetij. Poleg sledljivosti in samodejnega obveščanja uporabnikov ob oddaji in prejetju pošiljke (podpisane s povratnico), so vključili tudi možnost dodatne kriptografske zaščite vsebin, za katero je uporabljeno kvalificirano digitalno potrdilo iz javnega in zasebnega ključa. Do varnega predala vep.si dostopamo s standardnim spletnim brskalnikom v okolju Windows, OSX in Linux. Storitev, ki v celoti nadomešča papirno poslovanje in s tem znižuje stroške poslovanja, je varna in zanesljiva, saj so dokazi o vročitvi pravno veljavni. [13] Mag. Erih Skočir iz RESIS, d. o. o, je predstavil "Upravljanje dokumentov poslovnega analitika". Poslovni analitik (ena oseba ali več oseb) mora biti strateg in "arhitekt", ki dobro pozna procese v podjetju in stanje projektov ter skrbi za zmanjševanje stroškov in izboljšanje odnosov s strankami. Pri svojem delu se ukvarja z dokumentacijo, nad katero mora imeti popolni pregled in nadzor. Od leta 2003 so poslovni analitiki združeni v IIBA 2 (https://www.iiba.org/ ), od leta 2009 je podružnica tudi v Sloveniji (http://slovenia.theiiba.org/) . Združenje IIBA je leta 2006 izdalo BABOK 3 (http://slovenia.theiiba.org/ index.php/izobrazevanja/babok) , ki je vir informacij in najboljših praks na področju poslovne analitike. V njem je čez 30 nalog, ducat skupin deležnikov, čez 60 različnih vhodnih in izhodnih dokumentov in skoraj 50 predlaganih tehnik. Pri takšnem obsegu zelo različnih dokumentov po vsebini in obsegu in pri tako obsežnem naboru nalog poslovnega analitika je nujno potrebna ustrezna programska oprema, ki poslovnemu analitiku omogoča interaktivnost, izobraževanje, dostopnost, mobilnost, varnost, spremljanje aktivnosti in uporabniško prijaznost. POROČILO
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5