OZ 2014/1

32 ORGANIZACIJA ZNANJA 2014, LETN. 19, ZV. 1 Mobilna aplikacija naj: • ponuja zanimive, aktualne in atraktivne vsebine, • ima preprost, a intuitiven in za uporabnika dojemljiv vmesnik, • bo prilagodljiva tam, kjer je to smiselno, • komunicira z uporabnikom s kratkimi in jedrnatimi sporočili, • ne prikazuje odvečnih ali redko uporabljenih informa- cij, • omogoča nemoteno in preprosto navigacijo po naravni logiki, ki ne dopušča dvomov, • izkoristi prednosti in funkcionalnosti mobilnih naprav, • zazna okolje, v katerem jo uporabnik uporablja, in temu primerno prilagodi prikaz informacij, • izpolnjuje pričakovanja, potrebe, zahteve in želje upo- rabnikov (funkcionalnost), • posreduje tiste informacije, ki jih uporabnik potrebuje (koristnost). Zapomniti si velja, da je prvi stik uporabnika z aplikaci- jo vizualen. Videz in odzivnost aplikacije sta ključnega pomena pri oblikovanju prvega vtisa. Elementi vmesnika naj bodo prepoznavni. Uporaba aplikacije naj bo intui- tivna, poteka naj na uporabniku naraven način, preprosto in učinkovito, tako da je aplikacijo mogoče uporabljati brez navodil. Pri grafičnih elementih in funkcionalnostih aplikacije velja, da je manj več. Uporabnost vmesnika in privlačnost vsebine naj tvorita homogeno celoto, s čemer bo aplikacija uporabnike ne le pritegnila, da si jo namestijo na napravo, temveč tudi spodbudila k uporabi in zadovoljila. Pri razvoju aplikacije je treba upoštevati omejitve mobil- nih naprav (velikost zaslona, zmogljivost naprav in do- stopnost internetne povezave) ter hkrati izkoristiti njihove napredne funkcije (zaslon na dotik, GPS, kamera ipd.). Tako bo uporabnost aplikacije presegla uporabnost iste storitve na klasičnih platformah namiznih in prenosnih računalnikov. Načrtovanje in razvoj ter ustvarjanje dobre uporabniške izkušnje ob uporabi mobilnih aplikacij so v fazi nenehne- ga razvoja. Hiter napredek tehnologij in napredne uporab- niške zahteve vedno znova ponujajo nove priložnosti za izboljšave. Zato je ena najpomembnejših nalog skupine za razvoj mobilne aplikacije uskladiti možnosti in izbolj- šave, ki jih ponujajo nove tehnologije, z uporabnostjo aplikacije in izboljšanjem uporabniške izkušnje. Le tako načrtovana in izdelana aplikacija bo služila tistim, ki jim je namenjena. Reference Apple, 2014. Design principles. [online] Dostopno na: https://developer. apple.com/library/ios/documentation/UserExperience/Conceptual/ MobileHIG/Process.html [13. 8. 2014]. Bračko, D., 2014. Izzivi razvoja mobilnih aplikacij mCOBISS. V: Raj- kovič, V., et al. ur. Informatika – neizkoriščeni dejavnik razvoja: zbornik prispevkov. 21. konferenca Dnevi slovenske informatike – DSI, 14.–16. april 2014, Portorož. [CD-ROM] Ljubljana: Sloven- sko društvo Informatika. Cerejo, L., 2012. The elements of the mobile user experience. Smashing Magazine . [e-revija] Dostopno na: http://www.smashingmagazine. com/2012/07/12/elements-mobile-user-experience/ [13. 8. 2014]. Nielsen, J., 1995. 10 usability heuristics for user interface design. [on- line] Dostopno na: http://www.nngroup.com/articles/ten-usability- heuristics/ [13. 8. 2014]. Nielsen, J., 2011. Mobile usability update. [online] Dostopno na: http:// www.nngroup.com/articles/mobile-usability-update/ [13. 8. 2014]. O’Toole, J., 2014. Mobile apps overtake PC internet usage in U.S. [onli- ne] Dostopno na: http://money.cnn.com/2014/02/28/technology/ mobile/mobile-apps-internet/ [13. 8. 2014]. Pipan, M., 2007. Metode in tehnike ocenjevanja uporabnosti program- skih rešitev . Magistrsko delo. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta. Watt, N. in Velen, C., 2010. What makes a great mobile app. [online] Dostopno na: http://www.slideshare.net/nick_watt/what-makes-a- great-mobile-app [13. 8. 2014]. Wikipedia, 2014. User experience. [online] Dostopno na: http:// en.wikipedia.org/wiki/User_experience [13. 8. 2014]. Davor Bračko: MOBILNA APLIKACIJA NAJ SLUŽI UPORABNIKOM

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5