OZ 2015/2

M 107 ORGANIZACIJA ZNANJA 2015, LETN. 20, ZV. 2 Od 13. do 15. maja 2015 so v prostorih hotela Excelsior v Lovranu na Hrvaškem, in sicer v organizaciji Hrvaškega knjižničarskega društva in soorganizaciji Nacionalne in univerzitetne knjižnice v Zagrebu ter Univerzitetne knji- žnice v Reki, potekali 14. dnevi specialnih in visokošol- skih knjižnic z naslovom Knjižnice: Kamo i kako dalje? . Namen srečanja je bil predstaviti aktualne teme s podro- čja visokošolskega in specialnega knjižničarstva s poseb- nim poudarkom na primerih dobrih praks. Prvi dan srečanja je bil namenjen okroglim mizam in de- lavnicam, drugi in tretji dan pa se je zvrstilo več različnih predavanj z naslednjih področij: • knjižne zbirke in storitve (zbirke specialnih knjižnic, problematika e-knjig v knjižnicah, e-knjigarna kot konkurenca knjižnicam, izgradnja zbirk v prihodnosti, financiranje knjižnic iz projektov ali skladov, knjižnič- ni prostori in potrebe članov oz. uporabnikov ...); • knjižnice in raziskovalno delo (repozitoriji, odprti pri- stop in organizacija informacij, evropska in hrvaška zakonodaja o hranjenju rezultatov raziskovalnega dela, nove sposobnosti in kompetence knjižničarjev ...); • vloga knjižnic in knjižničarjev (knjižničarji kot sode- lavci v znanosti, pri projektih, v izobraževanju; knji- žničarji kot administratorji; knjižnica in knjižničarji v zakonodaji: Zakon o knjižnicama , Zakon o muzejima , Pravilnik o uvjetima i načinu stjecanja zvanja u knji- žničarskoj struci ...). Program srečanja je objavljen na spletnem naslovu http://www.hkdrustvo.hr/hr/skupovi/program/270. Okrogla miza: Novi knjižni^arski profili v tradicionalnem in ne- tradicionalnem okolju (Novi knjižni^arski profili u tradicion- alnoj i netradicionalnoj okolini) Cilj okrogle mize je bil izpostaviti spremembe, s katerimi se srečuje knjižničarska stroka; te spremembe so posle- dica pojava postmodernizma v znanosti in izobraževanju 14. dnevi specialnih in visoko[olskih knjižnic ter vpliva revolucionarnih tehnologij na področju komu- niciranja. Poudarjeno je bilo, da je v 21. stoletju treba slediti tren- dom sodobnega knjižničarstva in se hkrati zavedati, da informacijska tehnologija, projekti digitalizacije, e-izo- braževanje in mnoge druge virtualne storitve zahtevajo netradicionalno izoblikovan profil knjižničarja, ki mora biti pripravljen na vseživljenjsko izobraževanje in stro- kovno izpopolnjevanje. Dorja Mučnjak je prikazala primerjavo med ZDA in Hrvaško glede zahtev in pričakovanj pri zaposlovanju bibliotekarjev. V ZDA imajo pri iskanju kadra bolj ne- tradicionalno poimenovana delovna mesta. Ne napišejo samo: "Iščemo diplomiranega bibliotekarja.", pač pa vna- prej natančno opredelijo, kakšne bodo naloge sodelavca, ki ga iščejo. Poimenovanja razpisanih delovnih mest so raznovrstna in opisujejo delovno mesto, ne navajajo zgolj strokovnega naziva, ki ga delovno mesto zahteva. Jasno navedejo tudi hierarhijo, kar pomeni, da morebitni novi zaposleni že vnaprej ve, komu bo v primeru zaposlitve za svoje delo odgovarjal. Razpisni pogoji so (ali bolje rečeno, morajo biti) nediskriminatorni: rasa, spol, verska, spolna … usmeritev ne smejo vplivati na izbiro novega zaposlenega. Seveda ima veliko vlogo tudi samopromo- cija, brez katere (vsaj v ZDA) ne gre. Pri svoji analizi je gospa Mučnjak ugotovila, da na Hrvaškem zaposlovanje bibliotekarjev poteka na zelo tradicionalen način in z nezadostno diverzifikacijo. Na okrogli mizi so s prispevki sodelovali: • Dorja Mučnjak ( Analiza oglasa natječaja za nova knjižničarska zanimanja ), • Andreja Silić Švonja ( Digitalni knjižničar i knjižničar u e-obrazovanju: iskustvo po metodi pokušaja i pogre- ške te vječna borba za dopiranjem do IT podrške ), • Gordana Gašo, Kornelija Petr Balog ( Suradnja knjižni- čara i nastavnika u informacijskom opismenjavanju: primjer Knjižnice Filozofskog fakulteta u Osijeku ), • Višnja Cej, Iva Klak Mršić, Jasenka Pleško ( Kako knjižničari mijenjaju svijet: iz tradicionalnog u su- vremeno knjižničarstvo na primjeru Knjižnica grada doi:10.3359/oz1502107 1.25: DRUGI ČLANKI ALI SESTAVKI

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5