OZ 2016/1
52 ORGANIZACIJA ZNANJA 2016, LETN. 21, ZV. 1 Na kongresu ZBDS (Zveza bibliotekarskih društev Slovenije) 2015, ki je potekal od 21. do 23. septembra 2015 v Mariboru (Hotel City), je bilo v ospredje postavljeno znanje. Povabljeni predavatelji so svoja razmišljanja podajali pod enotnim naslovom "Upravljanje znanja v knjižnicah". Upravljati znanje pomeni zajemati, organizirati in obnavljati informacije, ki se jih dalje raziskuje, uporablja, izmenjuje in deli med sabo, pri čemer je ključna vloga knjižnice, da znanje deli z uporabniki. Na kongresu so razglabljali in razmišljali tudi o nabavni politiki, obdelavi in predstavitvi vsebin knjižničnega gradiva, zlasti e-virov, o ovirah pri dostopu do znanja, o izobraževanju knjižničarjev, o približevanju znanja ranljivim skupinam in še o čem. P o otvoritvi kongresa ZBDS in pozdravnih nagovorih je imela prvo predavanje osrednja gostja srečanja Sinikka Sipilä, od 2013 do 2015 predsednica združenja IFLA (International Federation of Library Associations and Institutions). V predavanju z naslovom The evolving roles of libraries in the digital age ( Spreminjajoče se vloge knjižnice v digitalni dobi ) je govorila o povezavi med močnimi knjižnicami in močno družbo ter osvetlila različne aktualne vsebine Ifle. IFLA je oblikovala dokument IFLA Trend Report ( Iflino poročilo o trendih ) v pomoč knjižnicam, da bi le-te lahko še naprej igrale osrednjo vlogo pri zagotavljanju dostopa do informacij in idej v informacijski družbi in družbi nasploh. To poročilo je izbor virov, ki knjižničarjem pomagajo razumeti, kakšno je njihovo mesto v spreminjajoči se družbi. Poročilo identificira pet smeri razvoja knjižnic. To so: informacijska družba, dostop do izobraževanja, zasebnost, vloga v civilni družbi in spreminjanje. Iflina Sekcija za upravljanje znanja poskuša zagotoviti teoretično in praktično znanje na področju upravljanja znanja, kar je povezano npr. z izmenjavo znanja, izboljšanimi ukrepi ter večjo usmerjenostjo k vrednotam, in ne samo k storitvam. Prav tako Sekcija za upravljanje znanja podpira izvajanje kulture upravljanja znanja v knjižnicah in informacijskih okoljih. Sledili sta predavanji dobitnikov Čopovih diplom za leto 2014. Simona Resman (Mestna knjižnica Ljubljana) je imela predavanje z naslovom Podobe moje knjižnice , predavanje mag. Zorana Krstulovića (Narodna in univerzitetna knjižnica) pa je imelo naslov Preoblikovanje ali preobrazba knjižnice? Dileme digitalne dobe . Obe predavanji sta bili kongres ZBDS 2015 Upravljanje znanja v knjižnicah takoj na začetku srečanja, saj so s tem v letu, ko praznujemo obletnico strokovnega etičnega kodeksa, želeli poudariti, da Čopova diploma pomeni več kot le strokovno potrditev. Za ZBDS je to nagrada za življenjsko strokovno delo in udejanjenje najvišjih etičnih načel. Simona Resman je spregovorila o izkušnjah, ki jih je pridobila pri svojem tridesetletnem delu v knjižnici. Povedala je, kako se je kot knjižničarka v teh letih spreminjala in kako se je spreminjala njena knjižnica. Mag. Zoran Krstulović pa je spregovoril o razvoju digitalne knjižnice in o medsebojnem odnosu digitalne in klasične knjižnice. Hkrati ob prizadevanjih za razvoj klasične knjižnice je treba krepiti tudi digitalno knjižnico v okviru razvoja knjižnične javne službe na spletu na ravni celotnega knjižničnega sistema. To pomeni, da mora digitalna knjižnica še naprej ostati dejavnost znotraj uveljavljene strukture knjižničnega sistema in da se bo njena dejavnost z morebitno institucionalizacijo v prihodnosti okrepila. V razvojnem pogledu knjižnic bi bila na državni ravni nujno potrebna priprava skupnih strokovnih osnov in načrta koordiniranega razvoja knjižnične javne službe na spletu in digitalne knjižnice. Davor Šoštarič (Institut informacijskih znanosti) se je v predavanju Ali lahko znanje ukalupimo? spraševal prav to. Vsepovsod se srečujemo z nekakšnimi klasifikacijami vseh vrst. Že od samega začetka (rodovni spomin, okolica, izobraževalni sistem …) nam z navidezno sistematičnim urejanjem, zlaganjem in etiketiranjem vsiljujejo idilično sliko univerzalnega reda. Vendar je svet okoli nas drugačen: živimo v meglici stohastičnih procesov in zato se nujno pojavijo konflikti med objekti in povezavami do lično urejenih škatlic. Kakšen je odgovor na naslovno vprašanje? Okolica, izkušnje in čredni nagon odgovarjajo pritrdilno, medtem ko kritična uporniška duša v nas, če le še ni zatrta, vpije "Ne!" Predavatelj je predstavitev končal z besedami: "Upam, da slišimo ta glas!" Dr. DanijelaBrečko (Planet GV) je v predavanju Razprostrimo krila – tehnike in orodja za upravljanje in izmenjavo znanja predstavila teoretični okvir znanja in upravljanje znanja. Na koncu predavanja je predstavila tehnike in orodja za upravljanje in izmenjavo znanja. Povedala je, da bodo preživeli tiste organizacije in tisti posamezniki, ki se bodo učili, kako hitreje in pametneje upravljati svoje znanje. V doi:10.3359/oz1601052 1.25: DRUGI ČLANKI ALI SESTAVKI
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5