Z A P I S N I K
posveta ob zakju�ku prve faze izvedbe projekta "Ra�unalni�ko
podprt sistem medknji�ni�ne izposoje (MI)", ki je bil 31.01.1997 ob 10. uri v
prostorih IZUM, Pre�ernova 17, Maribor.
PRISOTNI:
- Vida Mo�nik, Marko Nemec-Pe�jak (CTK);
- mag. Dare Bala�ic, Silvo Videti�, Valerija �agar, Helena Fortuna (NUK);
- Breda Brezov�ek (UKM);
- mag. Janez Jug (FDV);
- Martina Rozman-Salobir, Tatjana Klarer-Kramer (SIKCE);
- mag. Marta Seljak, Robert Vehovec, Bojana Le�nik, mag. Bojan �tok, mag. Matja�
Cigrovski, Alojz Urbajs (IZUM).
ODSOTNI:
- Monika Kla�nja (CTK);
- Cvetka Krojs (UKM);
- Minca Brate (FDV);
- Jana Re�nik (IZUM).
Po uvodnem pozdravu je mag. Marta Seljak predstavila DNEVNI RED sestanka:
- Predstavitev rezultatov dela projektne skupine IZUM:
- analiza stanja procesa medknji�ni�ne izposoje;
- predlog specifikacije zahtev za dopolnitev sistema COBISS/OPAC s funkcijo naro�anja.
- Obravnava dokumenta Analiza stanja procesa medknji�ni�ne izposoje.
- Obravnava dokumenta Predlog specifikacije zahtev za dopolnitev sistema COBISS/OPAC s
funkcijo naro�anja.
Ad 1
Najprej je bil pojasnjen na�in predstavitve rezultatov in globalne
ugotovitve opravljene analize stanja medknji�ni�ne izposoje, ki jih je podala Bojana
Le�nik, nato pa �e predlog dopolnitev sistema COBISS/OPAC s funkcijo naro�anja, ki ga
je predstavil Robert Vehovec.
Ad 2
Na posvetu so bile obravanavane dileme z 29. strani dokumenta "Medknji�ni�na
izposoja - analiza stanja", ob katerih je bilo na osnovi mnenj prisotnih
predstavnikov knji�nic zaklju�eno:
- evidenca �lanov knji�nice in naro�nikov storitev MI naj bo skupna (razviden naj bo
kreator zapisa oz. tisti referent, ki je vpisal novega �lana oz. naro�nika);
- evidenca dobaviteljev in naro�nikov storitev MI naj bo skupna (pri slovenskih
dobaviteljih naj se omogo�i prenos podatkov iz COLIB-a);
- pri klasifikaciji razlogov za zavrnitev naj se upo�teva standard ISO10160/161;
- evidentiranje preklicanih naro�il v posebni evidenci (npr. v statistiki je mo�no
razbrati �tevilo takih zahtev), enako naj velja za prenaro�ila in reklamacije;
- lo�ena evidenca izposoje tujega gradiva (gradiva iz drugih knji�nic);
- dobavnica naj bo enotna in hkrati tudi faktura (vsebina po standardu EDIFACT);
- nalepka za povratek je potrebna (pri tem ni nujno, da jo vsaka knji�nica - dobavitelj
prilo�i v paket, pa� pa naj ima vsaka knji�nica mo�nost izpisati nalepko z naslovom
druge knji�nice);
- izpolnjevanje oddajne in carinske knjige je za�eljeno, ni pa nujno;
- seznam za kurirja je potreben;
- potrdilo za uporabnika pri vra�ilu gradiva je potrebno (pri osebnem vra�anju);
- mo�nost dolo�anja cene glede na stro�ke je potrebna;
- povezava sistema z ra�unovodstvom;
- obravnavati dva tipa knji�nic: samostojne in nesamostojne (npr. v okviru fakultete); v
razpravi je bilo ugotovljeno, da bi zaenkrat zadostoval izpis ra�una (problem
dodeljevanja �tevilk ra�unov).
V splo�ni razpravi so bile izpostavljene �e naslednje dileme in predlogi:
- Izravnavanje pla�il med knji�nicami. (Izpostavljen je bil problem obra�unavanja
davka, za katerega se na�rtujejo spremembe).
- Statistika naj vsebuje mo�nost kvantitativne analize prometa po knji�nicah.
- Zasnova sistema naj bo taka, da je mogo�e upo�tevati tudi posebnosti poslovanja
posameznih knji�nic.
Ad 3
V razpravi o predlogih dopolnitev programske opreme COBISS/OPAC je bilo izpostavljeno
naslednje:
- Problem avtorizacije; avtorizacija naj ne obremenjuje uporabnika.
- Problem naro�anja v skladi��e; razmisliti o problemu razli�nih lokacij skladi��
(problem NUK).
- Naro�anje s prostim opisom gradiva: dilema je, ali sploh dovoliti uporabnikom tak
na�in naro�anja. Razprava je pokazala, da o tem ni enotnega mnenja. Predlog dopolnitev
pa je zasnovan tako, da bo tako naro�anje mogo�e le v tistih knji�nicah, ki bodo to
�elele. Poleg tega imajo knji�nice vedno mo�nost uporabniku odvzeti dostop do storitev
naro�anja.
- Avtomatsko preusmerjanje naro�il glede na promet v posameznih knji�nicah. Ideja je
te�ko izvedljiva, uporabniki bodo sami ugotovili, v katerih knji�nicah se hitreje
odzivajo na njihova naro�ila.
- Identifikacijska kartica. Razmisliti je potrebno o uvedbi posebne identifikacijske
kartice, s katero se je mogo�e identificirati in hkrati pla�ati storitev MI (kartica naj
bi zamenjala obstoje�o �lansko izkaznico).
- Problem prenosa zapisov OCLC. Osnova za naro�ilo je lahko najden zapis v bazi podatkov
OCLC. Potrebno je prou�iti, ali se zapis lahko prenese kot bibliografski opis naro�ila v
oddelek MI.
Ob zaklju�ku posveta je bilo sklenjeno naslednje:
- do 10.2.1997 bodo sodelujo�e knji�nice poslale pisne pripombe na oba dokumenta ter
dodatne zahtevke glede statisti�nih preglednic;
- do 7.3.1997 bo IZUM pripravil predlog spremenjenega procesa MI;
- 14.3.1997 bo naslednji posvet.
Posvet je bil zaklju�en ob 14.45.
Zapisala: Bojana Le�nik in Rober Vehovec