Background Image
Previous Page  120 / 136 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 120 / 136 Next Page
Page Background

238

ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4

Izhajajoč iz vodilne teme konference COBISS 2006

„Vloga knjižnic pri zagotavljanju bibliografskih kazalcev

znanstvene, strokovne in pedagoške uspešnosti v visoko-

šolskih in raziskovalnih organizacijah”, je IZUM v pove-

zavi s Podonavsko rektorsko konferenco, ki ji predseduje

mariborski rektor

prof. dr. Ivan Rozman

, ob zaključku

konference organiziral posebno panelno razpravo z na-

slovom „Knjižnice za kakovostno univerzo”. Njen namen

je bil osvetliti vlogo knjižnic pri zagotavljanju kakovosti

visokega šolstva, upoštevaje dejstvo, da jih merila in

standardi za evalviranje ali akreditiranje obravnavajo zelo

različno od države do države in da so neredko deležne

le neznatne ali tudi nikakršne pozornosti. Preveriti smo

želeli predpostavko, da je dobra knjižnična informacijska

podpora bistvena za kakovost študija in raziskovanja, na

podlagi česar je stanje visokošolskih knjižnic zanesljiv

kazalec kakovosti neke univerze in nacionalnega visoko-

šolskega sistema. To lahko postane tudi vodilo študentom

pri izbiri univerze, kjer bodo študirali, pa tudi financer-

jem, ko se odločajo za vložek javnih ali zasebnih sredstev

v visokošolske institucije. Glede na to je treba pri stan-

dardih za evalvacijo in akreditacijo z veliko pozornostjo

obravnavati tudi dejavnost visokošolskih knjižnic, česar

se morajo zavedati tako visokošolske institucije pri samo-

evalvacijah kot tudi akreditacijska telesa pri eksternih

ocenitvah.

V panelni razpravi so z uvodnimi prispevki sodelovali:

• Prof. dr. Franci Čuš

(Univerza v Mariboru), ki je kot

predsednik slovenske nacionalne komisije za kakovost

visokega šolstva poudaril, da brez dobrih knjižnic ni ka-

kovostnih univerz. (Prispevek objavljamo v zborniku.)

• Prof. dr. Beverly Lynch

(UCLA) je predstavila boga-

te ameriške izkušnje z akreditacijo univerz, pri čemer

so kazalci o knjižnični dejavnosti vedno igrali zelo

vidno vlogo.

• Deirdre Lennan

(European Training Foundation)

je izhajala iz Tempusovih projektov, s katerimi so v

regiji Zahodnega Balkana podprli boljšo kakovost in

inovacije v visokem šolstvu.

• Jelena Petrovska

(Univerzitetna knjižnica v Bitoli) je

predstavila izkušnjo z evalvacijo v svoji knjižnici leta

2005. (Prispevek je objavljen v zborniku.)

• Dunja Legat

(Univerzitetna knjižnica v Mariboru) je

govorila o opravljeni samoevalvaciji v knjižnici UKM.

• Prof. dr. Ivan Beltchev

(SVUBIT Sofija) je razčlenil

bolgarski pristop k evalvacijam in akreditacijam viso-

kega šolstva. (Prispevek je objavljen v zborniku.)

• Arben Pali in Myrvete Bramati

(Politehnična univerza

Tirana) sta razgrnila albanski pogled na vlogo univerzitet-

nih knjižnic. (Prispevek je objavljen v zborniku.)

• Dr. Zdravko Vukčević

(PMTN Podgorica) je ocenil

prizadevanja za izboljšanje položaja črnogorskih viso-

košolskih knjižnic.

• Prof. Zlatko Horvat

(Ministrstvo za civilne zadeve

BiH) je pojasnil specifične razmere v BiH na področju

visokega šolstva. (Prispevek je objavljen v zborniku.)

• Prof. dr. Dragoljub Mirjanić

(ANURS, Banja Luka) je

dopolnil sliko s pogledi na vlogo visokošolskih knjižnic v

Republiki Srbski. (Prispevek je objavljen v zborniku.)

• Dr. Stela Filipi-Matutinović

(Univerzitetna knjižnica

v Beogradu) je ocenila standarde za akreditacijo viso-

košolskih zavodov, ki so jih sprejeli v Srbiji. (Prispe-

vek je objavljen v zborniku.)

• Drago Katalenac

(Univerzitetna knjižnica v Osijeku)

je govoril o hrvaških izkušnjah z evalvacijo kakovosti

visokega šolstva.

• Rektor prof. dr. Wolfhard Wegscheider

(Montani-

stična univerza Leoben) je kritično zavrnil pretirano

poudarjanje pomena informacijske podpore za kako-

vost univerz.

• Dr. Bogomir Mihevc

(Univerza v Ljubljani) je govo-

ril o slovenskih izkušnjah z evalvacijami.

Predlog skupnega stališča, ki ga je predstavil mag.

Franci Pivec, je bil v razpravi deležen izjemno pozitivne

pozornosti. Udeleženci so z aklamacijo podprli pred-

log dr. Beltcheva o preimenovanju predlaganih stališč v

“Mariborsko deklaracijo o vlogi knjižnic pri evalvaciji

in akreditaciji univerz”. (Objavljamo jo na koncu zbor-

nika.)

Franci Pivec, IZUM (vodja panela)

PORO^ILO O PANELU

”KNJIŽNICE ZA KAKOVOSTNO UNIVERZO”