Background Image
Previous Page  126 / 136 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 126 / 136 Next Page
Page Background

244

ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4

• Razviti je treba nov model evalvacije, ki bo:

- pluralističen in bo prepoznaval vrste lokalnih, na-

cionalnih in mednarodnih dejavnikov;

- ustrezal različnim specifičnim univerzitetnim oko-

ljem;

- dinamičen in bo upošteval univerzitetne cilje in

zgodovino;

- povezoval vse univerzitetne dejavnosti.

NEKATERA MERILA ZA EVALVACIJO

SPLETNIH IN DRUGIH KNJIŽNI^NIH VI-

ROV

Evalvatorji knjižničnih programov imajo različne poglede

na to, zakaj sploh izvajati evalvacijo in seveda na kakšen

način. Ti pogledi izhajajo tudi iz različne zainteresiranosti

za uporabnike in storitve, kar se kaže v tem, katere do-

sežke ocenjujejo. Zanima nas, kakšni motivi vodijo uni-

verzitetna telesa in vodstva, ko se odločijo za evalvacijo

knjižnice. Pogledali smo si nekaj primerov programske

evalvacije, saj ne obstajajo nobene smernice za evalvacijo

knjižničnih programov, srečujemo pa različna orodja in

nasvete, ki vzpodbujajo knjižničarje, da bi storili nekaj

več za izboljšanje razumevanja vrednosti knjižnic pri

svojih uporabnikih in v družbi, posebej pa pri študentih in

učiteljih.

Opredelimo lahko nekatere kriterije v zvezi s kakovostjo

knjižničnih in internetnih virov:

• avtorstvo (Je stran sploh avtorizirana, kdo jo sponzori-

ra, je izvirna ipd.?),

• točnost (preverljivost),

• objektivnost (prisotnost reklamiranja),

• veljavnost (datiranje …),

• klasificiranost.

Na koncu želim poudariti, da je tema kakovosti univerze

in pomen knjižnic v tej zvezi zelo kompleksno vprašanje,

še posebej v sklopu evalvacije. Univerze morajo sodelo-

vati in si izmenjavati izkušnje, upoštevaje cilje lizbonske

strategije, bolonjskih priporočil in druge evropske pobude

na področju visokega šolstva.

Ivan Beltchev,

Specialna visoka šola za knjižnične študije in

informacijske tehnologije, Sofija

Iz angleščine prevedel Franci Pivec.