M
T
47
ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 1–2
platformo Linux. Zaradi zakona o varstvu konkurence ni
želel imenovati drugih pisarniških paketov, ki so jih upo-
rabili v projektu pri prehodu na OOo.
V projektu sodelujejo javne uprave 17 držav EU, ki so
za potrebe projekta podrobno razdeljene na regije. Cilj
projekta je ugotoviti, katere dejavnike lahko izmerimo in
kateri vplivajo na določitev cene prehoda na odprto kodo.
Mnenje
Succija
je, da je nemogoče z enostavnim odgovo-
rom odgovoriti na vprašanje, ali se odločiti za prehod ali
ne. Treba je vedeti, da ima uvedba odprtokodnih rešitev
svoje stroške (npr. konverzija dokumentov, izobraževanje
uporabnikov), ki pa se ne more enostransko primerjati s
ceno ukinitve licence paketa, ki smo ga imeli do sedaj.
Zato so tudi uvedli tale projekt, v katerem so čisto prak-
tično izvedli merjenje najrazličnejših dejavnikov, ki bi
lahko vplivali na ceno prehoda na pisarniški paket OOo.
Skupine uporabnikov so najprej izobraževali za delo v
OOo, nato pa so jim na namizje zraven že obstoječega
pisarniškega paketa namestili paket OOo. Na njihove ra-
čunalnike so namestili tudi za ta projekt razvit program, ki
vpisuje vse akcije odpiranja in zapiranja datotek iz pisarni-
ških paketov v log-datoteke, na osnovi katerih so kasneje
izdelali statistike uporabe posameznih paketov. S časom
je statistika uporabe paketa OOo presegla uporabo druge-
ga pisarniškega paketa pri uporabnikih. V naslednji fazi
testiranja so uporabnikom nastavili privzeto odpiranje do-
kumentov na OOo in pri tem se je pri uporabnikih pojavil
manjši odpor, splošna uporaba OOo pa se je še povečala.
V zadnji fazi so uporabnikom z namizja odstranili stari
pisarniški paket, razen tistim, ki tega eksplicitno niso žele-
li, vendar takih ni bilo veliko. Pred testiranjem in po njem
so izvedli anketo z vprašanji o poznavanju obeh paketov,
zaupanju v proizvajalca paketov, zadovoljstvu z uporabo
obeh paketov in podobno. Grafikoni so pokazali, da OOo
pri uporabnikih ni izzval drastične spremembe. Zelo malo
jih je imelo odpor do OOo, nekaj jih je bilo navdušenih
nad OOo in zelo kritičnih do starega paketa, večina pa je
bila zadovoljna z OOo. Dejstva so pokazala, da je povpre-
čnemu uporabniku vseeno, kateri proizvod uporablja, samo
da se na njega spozna in da paket dobro deluje. Pri tem je
Succi
poudaril, da je zelo pomembno, da je pisarniški paket
v naravnem jeziku uporabnika, ker poznavanje angleškega
jezika ne more biti pogoj za uporabo neke programske
opreme. OOo je v znatni prednosti glede na druge pisar-
niške proizvode, ker internacionalizacija OOo-ja poteka
skoraj istočasno z razvojem paketa OOo v sklopu odprte
skupnosti OOo. Prednost paketa OOo je tudi, da podpira
znan izgled uporabniškega vmesnika obstoječih pisarniških
paketov in stile dokumentov iz teh paketov.
Drugo petkovo otvoritveno predavanje
E-education on
the national level
bi moral imeti
Bernard Herman
z Mi-
nistrstva za šolstvo in šport, ki pa je bil zadržan, tako da
je
Urška Colnar
prebrala del njegovega prispevka o uva-
janju odprtokodnih rešitev v izobraževalnih institucijah in
ustreznem usposabljanju učiteljev.
Sekcija za izobraževanje
Sekcija za izobraževanje je nadaljevala v gledaliških
prostorih. Prvi predavatelj
Renato Lukač
(Gimnazija
Murska Sobota) je s prispevkom
OpenOffice in Slovenian
High Schools
predstavil možnosti proste izbire proizvo-
dov (ali Microsoft Office ali OOo ali ...) pri učenju v slo-
venskem srednješolskem izobraževanju, kar podpira tudi
izobraževalna zakonodaja. Obstaja tudi projekt OKO, s
katerim slovenska vlada poskuša vpeljati odprtokodno
programsko opremo v šole. Zaenkrat je v ta projekt vklju-
čenih le nekaj slovenskih šol, vendar se število počasi
povečuje. Gimnazija Murska Sobota je eden od primerov
uspešnega poučevanja informacijske tehnologije na od-
prtokodnih sistemih. Uporabljajo slovensko distribucijsko
različico Pingo, ki je operacijski sistem GNU/Linux. OOo
se uporablja kot glavna aplikacija s slovenskim jezikom.
Po proučevanju učinkovitosti pridobljenega znanja dija-
kov se je odločitev izkazala za pravilno.
Mojca Tomažin
(Poslovna šola Brežice) je s prispevkom
Introducing Open Source Software – including OpenOf-
fice.org– into Slovenian Schools
prikazala primer uvaja-
nja odprtokodnih sistemov v Poslovni šoli Brežice. Leta
2003 je Ministrstvo za izobraževanje začelo “Projekt od-
prte kode”. Delovati je začela ekspertna skupina učiteljev,
ki naj bi raziskovali odprtokodne sisteme in aplikacije v
izobraževanju. Za študijo so pripravili podobne vprašal-
nike, kot so bili pripravljeni tudi v Northwest Regional
Educational Laboratory v ZDA, Nemčiji, na Švedskem
in v Veliki Britaniji. Rezultati te raziskave so pokazali
pri ljudeh veliko zanimanje, pripravljenost ter prednosti
uporabe odprtokodnih sistemov na računalnikih, posebej
še paketa OOo.
Ian Lynch
(chief assessor for the INGOTs, IRL Computer
Systems Ltd; OOo Lead for Schools) je v prispevku
Low-
ering barriers to entry in education
opisal uporabo odpr-
tokodnih sistemov in aplikacij v izobraževalnem sistemu
Velike Britanije. V mnogih šolah so že namestili in še
bodo nameščali OOo. Pa ne zato, da bi tekmovali z Mic-
rosoft Officeom, ampak da bi predvsem pri izobraževanju
poudarili brezplačni odprtokodni sistem. Poudarjali so
spremembe pri poučevanju mladih ljudi, kako prispevati
k skupnosti in razvoju izobraževanja, ki temelji na odpr-
tokodnih sistemih.
Angelika Goeszler
(Agami Systems Integration) je pred-
stavila odprtokodni projekt v avstrijskem šolstvu v pri-
spevku z naslovom
The
OpenOffice.orgECDL
. Austrian
Computer Association podpira OOo za izpite ECDL.