Background Image
Previous Page  89 / 136 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 89 / 136 Next Page
Page Background

M

207

ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4

Na drugo mesto, z oceno 4, so se uvrstili izobraževalni

programi za uporabo informacij, s katerimi bi knjižnice

sodelovale pri poučevanju.

Na tretje mesto, z oceno 3, se je uvrstil univerzitetni

knjižnični portal, medtem ko je oceno 2 dosegel program

Virtualni referalni knjižničar.

V okviru vprašanja o digitalizaciji so programi o ustvarjanju

repozitorija doktorskih disertacij, recenzij in dokumentov

učnega gradiva (nastavnog rada) ovrednoteni z najvišjo oce-

no 5.

Oceno 4 so dobili repozitoriji učnega gradiva (nastavnog

rada) učiteljev in sodelavcev, kot tudi univerzitetnih izdaj.

Zanimivo in koristno je iz ankete prebrati tudi posamezna

razmišljanja kolegov, zaposlenih v posameznih fakultetskih

knjižnicah:

Filozofska fakulteta: “Glede na sedanjo organizacijo dela v

knjižnicah Filozofske fakultete v Beogradu je spremljanje

svetovnih usmeritev v knjižničarstvu iluzorno, a vizije nejas-

ne in različne.”

Filozofska fakulteta: “Potrebno je saniranje knjižničnega

sistema Univerze v Beogradu, sodelovanje med fakultetami

in katedrami, racionalna nabava in konec življenja po načelu

“Vsak dela po svoje” (srb. Svaka vaška obaška.). V sredini

osemdesetih let prejšnjega stoletja sem bil član komisije Uni-

verze, ki je morala ponuditi predlog v tem smislu in izračuna-

ti potrebne stroške za nabavo strokovne literature, vendar je

ta naš dovolj podroben, razdelan in dostojno pojasnjen pred-

log končal v nekem predalu najverjetneje neprebran.”

Fakulteta za fiziko: “Knjižnica mora biti pomemben vir in-

formacij iz knjig, učbenikov in gradiva, nujno potrebnega za

uspešno sprejemanje znanja s področja fizike. Knjižnica mora

biti vključena v aktualne procese dela na nivoju fakultete,

Univerzitetne in Narodne knjižnice. V naših okvirjih je pred-

vsem nujno treba spremeniti odnos do knjižnic. Knjižnica ni

samo nujen pogoj, da fakulteta obstaja, temveč se mora jasno

definirati tudi njena vloga v učno-izobraževalnem procesu in

se ji mora dati pravo in ustrezno mesto v skladu s tem.”

Prej navedena razmišljanja nam dajejo pravico, da postu-

liramo naslednji sklep kot prvi pogoj za nadaljnje aktiv-

nosti pri promociji moderne visokošolske knjižnice:

Visokošolska knjižnica ni in ne sme biti edini nujni po-

goj, da fakulteta obstaja, temveč mora biti njena vloga v

učno-izobraževalnem procesu jasno definirana v skladu z

zahtevami informacijskega časa, v katerem živimo.

Poleg vseh zadržkov, da je v Srbiji še vedno veliko visokošol-

skih knjižnic brez elementarno avtomatiziranih področij dela

in dosti knjižničarjev, ki jim neki pojmi niso bili jasni, se lahko

jasno vidijo obstoječa pričakovanja v razvoju knjižnične mre-

že. Pri vseh pa je vseeno jasna zavest, da se glavne smeri raz-

voja neke nove knjižnične mreže univerze morajo začeti pri:

• rekonceptualizaciji obstoječe knjižnične mreže univerze,

• ustvarjanju repozitorija znanstvene literature,

• oblikovanja univerzitetnega portala,

• razvoju knjižničnih izobraževalnih programov in mo-

derne elektronske referalne službe.

Opombe

1

Univerza Bratov Karić (op. prev.).

2

Spletna predstavitev konzorcija Kobson je dostopna na spletnem

naslovu

http://nainfo.nbs.bg.ac.yu/KoBSON/page

(22. 11. 2006).

3

Spletni naslov

http://vbs.nbs.bg.ac.yu/cobiss/

(22. 11. 2006).

4

Spletni naslov

htpp://www.unilib.bg.ac.yu/zajednica01/index.php

(22. 11.2006).

5

Uporabniški servis Bibliografije je na spletnem naslovu http://vbs.

nbs.ac.yu/cobiss/

(22. 11. 2006).

6

Spletni naslov

http://www.unilib.bg.ac.yu/bibliografije/index.php

(22. 11. 2006).

7

Besedilo standarda je objavljeno na spletni strani

http://www.mps. sr.gov.yu/code/navigate.php?Id=460

(17. 11. 2006).

Iz srbščine prevedla Renata Zadravec Pešec.