148
ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4
podporo k upravni, izobraževalni in raziskovalni dejav-
nosti?
(Kazalci, 2006)
V nadaljevanju povzemamo ocene stanja knjižnic in štu-
dijske literature v
samoevalvacijskih poročilih
UL v
letih od 2002 do 2005 (Mihevc, 2006).
… 2002
Vprašanja knjižnic in študijske literature so med tistimi, ki
jim članice posvečajo manj pozornosti. ALU (Akademija
za likovno umetnost), FA (Fakulteta za arhitekturo) in FS
(Fakulteta za strojništvo) doslej o tem še niso poročale.
Marsikje manjka
prostorov
za knjižnice in
čitalnice
.
Razen za članice, ki so dobile nove prostore, so pobude
za razširitev prostorov za hranjenje knjig in periodike ter
za individualni študij manj uspešne. Le FF (Filozofska
fakulteta) je pridobila dodatne prostore v prizidku, potre-
bujejo pa še prostor za skupno skladišče knjig. Na VŠZ
(Visoka šola za zdravstvo) se je zmanjšala utesnjenost
knjižnice. FMF (Fakulteta za matematiko in fiziko) pa
poroča, da ni več prostora za tekoče revije v matematični
knjižnici. Poleg posodobitve več članic načrtuje tudi ra-
zširitev čitalnice. Poleg širjenja
neposrednega dostopa
do knjig poročajo posamezne članice o
bazah podatkov
,
ki so na voljo študentom in drugim uporabnikom ter o do-
stopu do
interneta
. Omenili smo že, da članice vedno več
obvestil (študentom in drugih) posredujejo preko interne-
ta ali spletnih strani pa tudi učitelji dajejo svoje gradivo
na ta način na voljo študentom.
Glede
učbenikov in študijske literature
je več takih
članic, ki poročajo o napredku v zadnjem času, kot tistih,
o katerih bi študenti izražali nezadovoljstvo. Na FFA
(Fakulteti za farmacijo) so “namenili znatna sredstva za
dopolnitev knjižnega gradiva” in imajo “zgledno orga-
nizirano tiskanje skript za vaje pri večini predmetov”.
Več članic poroča o povečani publicistični dejavnosti.
Za izredne študente so na VUŠ (Visoki upravni šoli) or-
ganizirali “paketni način razdeljevanja v centrih, tam je
na ogled obvezna študijska literatura (učbeniki)”. Ena od
članic ima v knjižnici 1200 knjig, na drugi članici ugota-
vljajo, da “polovica predmetov nima študijske literature
v obliki učbenika”, na dveh študenti “pogrešajo študijsko
gradivo” ali pa je “študijska literatura nedostopna in sko-
pa”, na tretji so profesorji menili, da je “ponudba učbeni-
kov, študijskega gradiva skopa”.
Letos je v primerjavi s prejšnjimi leti več opozoril na te-
žave z
nabavljanjem strokovne literature
(zlasti perio-
dike) in s stroški tiskanja učbenikov. Poleg študentov so
tudi učitelje in raziskovalce prizadela “okrnjena sredstva
ministrstva za bibliografije, za sofinanciranje tuje znan-
stvene periodike”. Ena od članic predlaga “poseben sklad
za knjižnico, za nabavo knjig”, najbrž za svoje potrebe, in
ne na ravni Univerze.
Marsikje posodabljajo tudi
delo v knjižnici
, vendar večji
obseg dela otežuje pomanjkanje
osebja.
Posamezne članice poročajo, da ob sedanjem številu osebja
težko prisluhnejo študentskim predlogom, da bi bile knjižni-
ce in študijske čitalnice) odprte tudi popoldan. Ponekod pre-
hajajo na avtomatizirano/računalniško izposojo, o novostih
obveščajo svoje uporabnike v e-obliki. Na FF pomanjkanje
opreme in delavcev ovira vnašanje starega gradiva. Na
nekaterih članicah pripravljajo sistemizacijo delovnih mest
in ponekod uvajajo tudi
organizacijske
spremembe, nova
pravila o poslovanju knjižnice ali komisije za publikacije.
Ena od članic poudarja pomen knjižničarjev pri
“svetovanju
in pomoči študentom in drugim uporabnikom
”.
Tudi letos članice skoraj ne omenjajo večjih “
nacional-
nih in univerzitetnih
” knjižnic, le na eni so študenti
opozorili na (svojo) pomanjkljivo informiranost o CTK
(Cetralni tehniški knjižnici).
… 2003
Težave so tudi s
prostori
za knjižnice in
čitalnice
na več
članicah.
Za stopnjo povezanosti UL je značilno, da se v poročilih
članic ne omenja gradnja NUK2 (NUK in CTK sta ne-
davno postali pridruženi članici UL).
Pri učbenikih in
študijski literaturi
je vrsta ugodnih, pa tudi
neugodnih ocen in predlogov, zlasti za pripravo učbenikov in
drugega gradiva za predmete. V zadnjem času učitelji vedno
pogosteje objavljajo
gradivo na domačih straneh
članic.
… 2004
Tudi glede izboljševanja stanja
knjižnic in študijske
literature
so precejšnje razlike med članicami.
Se pa očitno članice vse bolj zavedajo pomena tovrstne
podpore študentom in osebju, saj je precej tudi novih pred-
logov za oskrbo z učbeniki in literaturo, tudi na e-medijih.
… in v 2005
Prostorski problemi knjižnic so povezani s problemom
prostorov za članico v celoti, vendar nekatere članice
opozarjajo na posebne težave z zagotavljanjem
prostora
za knjige in ljudi, ki delajo in študirajo v knjižnicah in
čitalnicah. Tako so na VŠZ v letu 2005 uspešno rešili
problem knjižnice z dograditvijo objekta, drugje pa opo-
zarjajo na težave, zlasti s prostori za
samostojno delo