200
ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4
pričakuje partnerstvo pri ponudbi in pri izvedbi izobraže-
vanja s podporo novih tehnologij.
Morda bi bilo treba v tem trenutku okrepiti sodelovanje
CARNet-om in centrom SRCE, da bi povezali distribui-
rane modele, kot so naredili pri projektu Sakai in njemu
podobnih. Infrastruktura za to na Hrvaškem že obstaja,
tehnično osebje je usposobljeno, ni pa dovolj seznanjeno
z vlogo knjižnic na univerzah. Očiten pa je primanjkljaj
in zaostajanje kapacitet akademskih služb za podporo
uporabi novih tehnologij. Kar zadeva knjižničarje/in-
formacijske strokovnjake, je po našem vedenju večina
hrvaških visokošolskih knjižnic opremljenih s sodobno
informacijsko-(tele)komunikacijsko tehnologijo in v njih
deluje visoko strokovno osebje, ki s svojim predmetnim
znanjem in poznavanjem novih tehnologij lahko postopo-
ma ponudi vse več storitev in pomaga učnemu osebju pri
proizvodnji, postavljanju in uporabi repozitorijev učnega
gradiva in pri programih za menedžement učenja.
Opombe
1
Podcasting je metoda, s katero si uporabnik zagotavlja zvočne
vsebine, relevantne za učenje, na lokaciji in v času, ki mu najbolj
odgovarja (npr. na Univerzi Calgary). (V slovenski literaturi je
moč zaslediti izraz
poddajanje
, op. prev.)
2
Prim. Senat Univerze na Reki je sprejel Strategijo uvajanja e-
učenja 2006–2010//EQUIBELT e-učenje. Bilten Tempus projekta
EQUIBELT, 3 (november 2006), str. 16.
3
O tem podrobneje v članku: Petr, K., Aparac-Jelušić, T. Uloga
sveučilišnih knjižnica u novim pristupima akademskom obra-
zovanju.// Zbornik radova “Težakovi dani”. /urednici S. Tkalac i
J. Lasić-Lazić. Zagreb: Filozofski fakultet, Zavod za informacij-
ske studije Odsjeka za informacijske znanosti, 2002: 159–171.
4
Prim. Lasić-Lazić, J., M. Banek-Zorica; S. Špiranec Repozi-
toriji digitalnog obrazovnog materiala kao sastavnica kvalitete
suvremenih koncepta obrazovanja. //Edupoint, 5 (marec 2005.).
Dostopno na
http://www.carnet.hr/casopis/33/clanci/1.Pregled-
no študijo o upravljanju učnih vsebin in znanja je objavil Afrić
v Upravljanje sadržajem učenja i znanja.//Odabrana poglavlja iz
informacijskih znanosti./urednica J. Lasić-Lazić. Zagreb: Filozo-
fski fakultet, Zavod za informacijske studije Odsjeka za informa-
cijske znanosti, 2004: 77–96.
5
Npr. v stališčih in prizadevanjih EDUPOINT-a. Prim. www.
carnet.hr/edupoint(dostop 2006-12-12)
6
Projekt OIZEOO, ki ga je vodila prof. dr. Jadranka Lasić-Lazić, je
v enem delu nadaljevanje raziskovanj, temelječih na rezultatu pro-
jekta
Informacijske potrebe korisnika za izobrazbu
iz obdobja do
leta 2002, v drugem delu pa je usmerjen na raziskovanje učenja
v elektronskem okolju. Prim.
www.ffzg.hr/oizeoo(12. 12. 2006).
7
Ibid.
8
Špiranec, S. (2005). Obrazovanje korisnika u visokoškolskim
knjižnicama: novi pristup u mrežnom okruženju: magistrsko delo.
Zagreb: Filozofski fakultet.
9
Nenadić, A. (2005). Mogućnosti visokoškolskih knjižnica u pro-
cesima obrazovaja na daljinu: magistrsko delo. Zagreb: Filozofski
fakultet.
10 Vendar je treba poudariti, da anketirano učiteljsko populacijo
predstavljajo pretežno tisti učitelji, ki so zaradi lastne usmerje-
nosti k novim tehnologijam in k pridobivanju e-literature manj
naravnani h knjižnici.
11 O tem so podrobno poročali Boris Basančić in Boris Badurina
na CARNetovi konferenci CUC 2006. Dostopno na http://www.
carnet.hr/CUC/program/papers/abs_bio/h2_bosancic_rad.pdf(12. 12. 2006).
Reference
[1] Afrić, V. (2004). Upravljanje sadržajem učenja i znanja. // Oda-
brana poglavlja iz informacijskih znanosti. / urednica J. Lasić-
Lazić. Zagreb: Filozofski fakultet, Zavod za informacijske studija
Odsjeka za informacijske znanosti, 62–101.
[2] Bosančić, B. ; B. Badurina. (2006). Uloga XML enkodirajućih
datoteka za pohranu i opisi sadržaja u povezivanju alata za e-ob-
razovanje i digitalnog repozitorija. Predavanje na CARNet-ovoj
Mednarodni konferenci CUC 2006. Dubrovnik, 20–22. 11. 2006.
[3] Spletna povezava
http://www.carnet.hr/CUC/program/papers/abs_bio/h2_bosancic_rad.pdf .
[4] Dostop: 12. 12. 2006
[5] Lasić-Lazić, J. ; M. Banek-Zorica ; S. Špiranec (2005). Repozi-
toriji digitalnog obrazovnog materijala kao sastavnica kvalitete
suvremenih koncepta obrazovanja. // Edupoint, 5 (marec 2005.).
Dostopno na:
http://www.carnet.hr/casopis/33/clanci/1(12. 12.
2006).
[6] Nenadić, A. (2005). Mogućnosti visokoškolskih knjižnica u pro-
cesima obrazovanja na daljinu: magistarski rad. Zagreb: Filozof-
ski fakultet.
[7] Petr, K. ; Aparac-Jelušić, T. (2002). Uloga sveučilišnih knjižnica
u novim pristupima akademskom obrazovanju. // Zbornik radova
”Težakovi dani“. / uredniki S. Tkalac i J. Lasić-Lazić. Zagreb:
Filozofski fakultet, Zavod za informacijske studije Odsjeka za
informacijske znanosti (Radovi Zavoda za informacijske studije ;
knj. 11), str. 159–171.
[8] Sveučilište u Rijeci. Strategija uvođenja e-učenja 2006–2010.
// EQUIBELT e-učenje: Bilten Tempus projekta EQUIBELT, 3
(november 2006), str.16.
[9] Špiranec, S. (2005). Obrazovanje korisnika u visokoškolskim
knjižnicama: novi pristupi u mrežnom okruženju: magistarski rad.
Zagreb: Filozofski fakultet.
Iz hrvaščine prevedel Franci Pivec.