196
ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4
Izvleček
Članek zagovarja tezo, da je uporaba novih učnih metod in vrednotenje uspešnosti akademskih
ustanov neposredno odvisna od kakovosti učnih virov ter od pripomočkov in storitev, ki so na voljo
učiteljem in študentom, pri čemer je treba sistemizirati sodelovanje učiteljev, pedagogov, knjiž-
ničarjev in informacijsko-(tele)komunikacijskih (IKT) strokovnjakov. Opozorjeno je na trenutno
stanje pri izgradnji t. i. repozitorijev učnega gradiva in pri uporabi sistemov za menedžment učenja.
Predstavljeni so tudi načrti odsekov/oddelkov na področju informacijskih znanosti na Hrvaškem
glede na izobrazbo bodočih informacijskih strokovnjakov, še posebej s stališča njihove usposoblje-
nosti za sodelovanje z učitelji in strokovnjaki za IKT v procesih izgradnje, vzdrževanja in uporabe
repozitorijev učnega gradiva ter ustreznih pripomočkov za menedžment procesov učenja, upošte-
vaje pri tem potrebe novih študijskih programov in uporabo novih učnih metod.
Ključne besede
informacijske znanosti – izobraževanje, informacijske znanosti – repozitoriji učnega gradiva, učno
gradivo – repozitoriji
Abstract
This paper argues that the application of new teaching methods together with quality assessment of
higher education institutions depend directly on the quality of teaching aids and services available
to both students and teachers. For that purpose it is necessary to ensure the co-operation between
teachers, pedagogues, librarians and information and telecommunication professionals during the
application of, so called, Bologna curricula. The aim of this paper is to describe the progress in
the creation of the repository of teaching materials i.e. the application of the course management
system and to present the plans of the University departments in the area of information sciences
in Croatia in relation to the education of future generations of information professionals, with a
particular emphasis on the development of their abilities to co-operate with teachers and ICT pro-
fessionals in creation, maintenance and usage of the repository of teaching materials as well as the
appropriate tools managing the learning process.
Keywords
information sciences – education; information sciences – teaching material repositories; teaching
material repositories
UVOD
Izhajajoč iz teze, da je uporaba novih učnih metod in
vrednotenje uspešnosti akademskih ustanov neposred-
no odvisna od kakovosti učnih virov in od pripomoč-
kov ter storitev, ki jih imajo na razpolago učitelji in
študentje, so vse pogostejša opozorila o nujnosti sode-
lovanja učiteljev, pedagogov, knjižničarjev in informa-
cijsko-(tele)komunikacijskih (IKT) strokovnjakov.
REPOZITORIJI U^NEGA GRADIVA KOT PODPORA
BOLONJSKEMU PROCESU: POGLED IZ HRVA[KE
Sre~ko Jelu{i}
Vseu~ili{~e J. J. Strossmayer,
Osijek
Kontaktni naslov:
sjelusic
ffos.hrTatjana Aparac-Jelu{i}
Vseu~ili{~e Zadar
Kontaktni naslov:
taparac
unizd.hrCilj tega dela je opozoriti na trenutno stanje pri izgradnji
t. i. repozitorijev učnega gradiva in na uporabo sistemov
za menedžment učenja, obenem pa predstaviti načrte
odsekov/oddelkov na področju informacijskih znanosti
na Hrvaškem glede na edukacijo bodočih informacijskih
strokovnjakov, še posebej s stališča njihove usposoblje-
nosti za sodelovanje z učitelji in strokovnjaki za IKT v
procesih izgradnje, vzdrževanja in uporabe repozitorijev
učnega gradiva in ustreznih pripomočkov za menedžment
procesov učenja, upoštevaje potrebe novih študijskih pro-
gramov in uporabe novih učnih metod.