M
191
ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4
Izvleček
Številni dejavniki, zaradi katerih se je zgodila hitra transformacija sodobnih visokošolskih knjižnic
– razvoj informacijskih tehnologij, eksponentna rast znanosti, globalizacija kot svetovni proces in
reforma Univerze – so naredili, da so knjižnice postale informacijski centri, ki omogočajo dostop
do ogromnega števila virov znanja in informacijskih objektov, tako da so postale s svojim visoko
izobraženim in specializiranim kadrom partnerji v procesu učnega in znanstvenoraziskovalnega
dela akademske skupnosti.
V izrazito neugodnih materialnih in kadrovskih pogojih je visokošolsko knjižničarstvo na Univerzi
Črne gore v zelo kratkem času na prehodu v 21. stoletje začelo razumevati svojo vlogo v spreme-
njenih okoliščinah in samoiniciativno, brez zanimanja in podpore akademske skupnosti naredilo
prve korake k ustvarjanju kadrovske in tehnične osnove, da bi te knjižnice prerasle v sodobne
knjižnično-informacijske centre. Polet je bil kratkega diha, ker so z reorganizacijo Univerze in ka-
drovskimi spremembami knjižnice ponovno odrinjene na rob, obenem pa se sistem še naprej decen-
tralizira in drobi.
Ključne besede
visokošolske knjižnice, visokošolsko izobraževanje
Abstract
A number of factors, such as the development of information technologies, the exponent growth
of knowledge, globalisation as a world-wide process and university reform, rapidly transformed
contemporary academic libraries and made them become information centres that enable access to
a broad spectrum of knowledge resources and information objects. As such the libraries with their
highly qualified and specialised staff have become partners in learning and scientific research pro-
cesses of the academic community.
At the turn of 21st century, in most unfavourable material and staff conditions libraries at the Uni-
versity of Montenegro soon started to understand what their role in these changed conditions was.
At their own initiative and without any interest and support of the academic community, they took
their first steps towards ensuring basic human and technical resources in order to transform into
modern library and information centres. The reorganisation of the University and staff changes put
an end to all this. Libraries have once again found themselves in a marginal position, and the
system continues to decentralise and disintegrate.
Keywords
academic libraries, higher education
Ko so v devetdesetih letih prejšnjega stoletja postale zna-
ne možnosti informacijske tehnologije, so mnogi entuzi-
asti menili, da so knjige, knjižnice in knjižničarji končali
svojo civilizacijsko vlogo in da jih nova informacijska
družba ne bo več potrebovala. Pri tem je bila dopuščena
možnost, da bodo morali obstajati tudi ljudje, ki se bodo
VISOKO[OLSKE KNJIŽNICE V ^RNI GORI – KADRI
KAKO NAPREJ?
Zdravko Vuk~evi}
Knjižnica naravoslovno
–
matemati~nih in tehni{kih
znanosti, Podgorica
Kontaktni naslov:
mvukcevic
yahoo.comdobro znašli v iskanju in izbiri informacij. Pravijo sicer,
da lahko to delo opravijo tudi običajni uporabniki, ampak
zakaj bi nekdo opravljal, recimo, električno ali vodo-
vodno instalacijo, kadar obstajajo strokovnjaki za takšna
dela.